خبرگزاری کار ایران

بصیری پور در واکنش به ممنوعیت عضویت شورائیان در هیئت رئیسه نظام مهندسی ساختمان؛

بخشنامه "آخوندی" وجاهت قانونی ندارد/ مکاتبه با معاون حقوقی رئیس جمهور

asdasd
کد خبر : ۳۰۴۰۶۲

رئیس شورای عالی استانها با اشاره به بخشنامه وزیر راه و شهرسازی درخصوص ممنوعیت حضور اعضای شورای شهر در هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: این بخشنامه از نظر ما وجاهت قانونی ندارد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها، دکتر غلامرضا بصیری پور رئیس شورای عالی استانهای کشور در نوزدهمین اجلاس شورای عالی استانها که صبح امروز (پنج شنبه) در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: در دیدار اخیر مقام معظم رهبری با رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری، معظم له در بیاناتی مهم بر لزوم حساسیت و توجه به طرح های دشمن و عدم اجازه فرصت طلبی به آمریکا، تکیه بر اسلام، توانمندی ها و قابلیت های موجود در کشور، اتحاد ملی و سیاست های اقتصاد مقاومتی و تلاش هماهنگ برای عملیاتی کردن آن داشتند.

وی با اشاره به 12 شهریور سالروز فعالیت شورای دوره چهارم، این روز را به شورائیان و مسئولین شوراباور تبریک گفت و گفت: در شهریورماه انتخابات هیئت رئیسه شوراهای کشور برگزار شد. در تهران الحمدالله آقای چمران از جمع ما به ریاست شورای تهران رسید که به ایشان تبریک می گوئیم.

رئیس شورای عالی استانها با اشاره به سفرهای استانی خود به 22 استان، تصریح کرد:در سفر استانی به استان البرز به شهرهای کرج، نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان سفر کردیم و با شورائیان این شهرها به گفتگو نشتسیم. علاوه بر این از روستای سیل زده سیجان نیز بازدیدی صورت گرفت و با مسئولین محلی گفتگو کردیم.

بصیری پور از سفر به شهرهای شیراز، صدرا، کازرون و جهرم در استان فارس و اردبیل، مشکین شهر، نیر و سرعین در استان اردبیل و جلسه با شورائیان خبر داد.

"یک همایش پژوهشی در مشهد برگزار شد که از سراسر کشور در آن شرکت کردند. به نظر بنده این جلسه، بسیار خوب بود و ان‌شا‌الله این کار تداوم داشته باشد."

وی درخصوص آموزش شوراها نیز گفت: تفاهمنامه آموزشی بین شورای عالی استانها و سازمان شهرداری‌ها به امضا رسید که براساس آن این سازمان مبالغی را برای آموزش شوراها اختصاص خواهد داد.

رئیس شورای عالی استانها برگزاری جلسات ویدئوکنفرانس را بسیار موثر و ارزان دانست و هزینه آن را 4 میلیون به صورت ماهانه خواند و اظهار داشت: روز گذشته جلسه ای با حضور اکثریت اعضا برگزار شد و قرار شد کمیسیونها روز چهارشنبه از ساعت 8 الی 12 به طور جدی ادامه پیدا کند و عصرها نیز  جلسه ای از ساعت 16 الی 19 تشکیل شود. روزهای پنج شنبه نیز ساعت 7:30 اجلاس برگزار شود.

بصیری پور در ادامه به بخشنامه اخیر وزیر راه و شهرسازی درخصوص ممنوعیت حضور اعضای شورای شهر در هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان اشاره کرد و گفت: این بخشنامه از نظر ما وجاهت قانونی ندارد. معتقدم که باید حق و حقوق شوراها حفظ شود. استناد ما به قانون است که براساس آن، فعالیت در شوراها شغل به حساب نمی آید. بر همین اساس نیز نامه ای خطاب به خانم امین زاده معاون حقوقی رئیس جهور نوشتم.

وی از شورائیان خواست که در انتخابات نظام مهندسی ثبت نام کنند و این قول را داد که پیگیری ها از طریق شورای عالی استانها برای رفع مشکل حضور شورائیان در هیئت رئیسه این سازمان ادامه پیدا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز