خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز شورای شهر مطرح شد:

تذکر اعضای شورا درباره وضعیت تونل توحید/ دنیامالی: برای تذکرات جواب‌های دندان‌شکن دارم

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۵۰۲

در یکصدوهشتاد ویکمین جلسه شورای شهر تهران تذکرات زیادی از سوی اعضای این شورا درباره وضعیت تونل توحید داده شد که دنیامالی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در واکنش به آنها گفت: برای تذکرات جواب‌های دندان‌شکن دارد، اما رعایت دوستان را می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید از تونل توحید گفت: ریزش آب در این تونل جای سوال ایجاد می‌کند. آب‌بندی تونل توحید با روش جدید در حال انجام است.

وی افزود: البته ریزش آب در این تونل به دلیل تجمع آب در مناطقی است که آب‌بندی مناسبی در آن انجام نشده، اما مسئله این است تا زمانی که عایق‌بندی کامل نشود، احتمال تکرار این اتفاق وجود دارد.

عضو شورای شهر تاکید کرد: عایق‌بندی تونل توحید ادامه دارد، اما به دلیل عدم پرداخت به موقع به پیمانکار، کار با کندی پیش می‌رود.

حوادث تونل توحید تبدیل به موضوع طنز رسانه‌ها شده

مختاباد عضو دیگر شورای شهر بود که درباره تونل توحید تذکر داد. وی گفت: معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران باید گزارش بدهد که چه اتفاقی در تونل توحید افتاده که حوادث آن تبدیل به موضوع طنز و کاریکاتور در روزنامه‌ها و رسانه‌ها شده است.

مجری، ناظر و طراح تونل توحید پاسخ بدهند

رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید براینکه از کنار تونل توحید به سادگی نگذریم، گفت: ما در خشکسالی و کم‌آبی تونل می‌سازیم و دریاچه در  آن کشف می‌کنیم.

وی گفت: در زمان ساخت تونل عنوان شد که به دلیل خشکسالی و کم شدن سطح آب‌های زیرزمینی لایه ایزولاسیون تونل حذف شد. غافل از اینکه آب به تونل رسوخ می‌کند، بتن را می‌خورد و تونل را از بین می‌برد.

حافظی با اشاره به اینکه همین مسئله باعث ترکیدن لوله چند اینچی آب شده است، تاکید کرد: لازم است؛ مجری، ناظر و طراح تونل توحید به دستگاه‌های مربوطه برای پاسخگویی به مشکلات این تونل معرفی شوند.

برای جواب دادن رعایت دوستان را می‌کنیم

دنیامالی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در دفاع از وضعیت تونل توحید و شرایط ایزولاسیون این تونل گفت: کسانی که اظهارنظر غیرتخصصی می‌کنند، لازم است از کارشناسان مطلع دراین باره سوال کنند. بحث تونل توحید این چیزها نیست. تونل از قبل برنامه مناسبی برای آب‌بندی داشته که انجام شده است، ضمن اینکه مسیر تونل توحید شمال به جنوب است و در موازات مسیر آب قرار دارد. از این رو برای آب‌بندی نباید پول زیادی هزینه شود.

وی افزود: مسئله این است که شاه‌لوله‌های اصلی انتقال آب تهران در مسیر تونل قرار دارد. با مسئولان سازمان آب از سوی شهرداری در زمان ساخت تونل صحبت‌هایی انجام شد و قرار بود که مسیر لوله‌ها تغییر کند، اما این اتفاق رخ نداد.

دنیامالی با اشاره به اینکه آزمایش‌ها نشان می‌دهد؛ آبی که از تونل عبور می‌کند آب شرب است، گفت: بهتر است بحث‌های ژورنالیستی مطرح نشود، همه این حرف‌ها جواب دارد و جواب‌ها دندان‌شکن خواهد بود. اما رعایت دوستان را می‌کنیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز