خبرگزاری کار ایران

کاهش 50 درصدی غرق شدگان در سواحل کشور

asdasd
کد خبر : ۳۰۳۰۱۴

مشاور رئیس جمعیت هلال احمر در امور جوانان از کاهش 50 درصدی غرق شدگان در سواحل کشور در سال 94 نسبت به سال گذشته با حضور و راهنمایی های اعضای سازمان جوانان در محل‌های شنا ممنوع خبر داد.

به گزارش ایلنا، وحید قبادی دانا با اشاره به این که این جمعیت می تواند در دو بخش امداد و نجات و جوانان در خدمت رسانی در طرح سفر تاثیرگذار باشد، گفت: سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در حوزه رسیدگی به مصدومان و آسیب دیدگان حوادث جاده ای خدمات تخصصی و داوطلبانه ارائه می دهد.

وی در چهارمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به میزبانی جمعیت هلال احمر در این باره افزود: سازمان جوانان هلال احمر با حدود یک میلیون عضو فعال در کانون های دانشجویی، غنچه های هلال، جوانان و طلاب می تواند در زمینه فرهنگ سازی کاهش مخاطرات سفر و سایر مسائل گردشگری تاثیرگذار باشد.

این مسوول اظهار کرد: تعداد غرق شدگان در سال جاری نسبت به سال گذشته با حضور و فعالیت داوطلبانه و اثرگذار جوانان هلال احمر و راهنمایی های آنها در محل های شنا ممنوع با کمترین تجهیزات و بودجه، 50 درصد کاهش یافته است.

داوود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور نیز در این نشست با اشاره به این که جرایم رانندگی خاصیت بازدارندگی خود را از دست داده است، بر لزوم افزایش دو برابری جرایم رانندگی تاکید کرد.

کشاورزیان با اشاره به این که در تمام استان های کشور عملیات بهسازی راه ها در حال انجام است، گفت: در 5 ماهه ابتدایی سال، اقدامات خوبی در زمینه بهسازی راه های کشور صورت گرفته و با وجود مشکلات بودجه ای تاکنون مشکلی در زمینه نگهداری راه ها به وجود نیامده است.

وی با بیان کاهش آمار تصادفات جاده ای در سال جاری، افزود: بر اساس آمار گزارش شده، میزان تصادفات جاده ای در 4 ماهه ابتدای سال، 3 درصد کاهش یافته درحالی که آمار تصادفات در تیر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

سردار محمدرضا مهماندار ،معاون عملیات ترافیکی راهور ناجا هم در این مراسم گفت: 4 هزار و 500 نیروی کمکی از 17 شهریور تا 4 مهر به منظور تسهیل تردد و پیشگیری از حوادث به نیروهای طرح امداد تابستانه اضافه می شوند.

مهماندار گفت: برای آمادگی بیشتر در دور دوم سفرهای تابستانی به فرماندهان انتظامی استان ها ابلاغ شده تا با همکاری استانداری، کمیته ترافیک را فعال کنند.

معاون عملیات ترافیکی راهور ناجا با اشاره به پیش بینی افزایش سفرها در شهریور، گفت: شهریور پرتلفات ترین ماه سال از نظر حوادث ترافیکی است، اما خوشبختانه در سال گذشته تعداد کشته ها از 2 هزار و 200 مورد در سال 92، به هزار و 800 مورد در سال 93 کاهش یافت که امیدواریم امسال نیز کاهش قابل ملاحظه ای داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز