خبرگزاری کار ایران

از سوی وزیر بهداشت؛

رویکرد کلان نظام سلامت در فضای سیاسی کشور تبیین شد

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۵۷۵

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در افتتاحیه بخش دوم اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور رویکرد کلان نظام سلامت را در فضای سیاسی کشور بیان کرد.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی در افتتاحیه بخش دوم اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور که به منظور بررسی برنامه های حوزه آموزش علوم پزشکی امروز در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، ضمن قدردانی از روسا و معاونین آموزشی دانشگاهها و تلاشهایی که برای بزرگداشت روز پزشک با همکاری سازمان نظام پزشکی در دانشگاهها صورت گرفت ، اظهار داشت امیدواریم با تلاش های جمعی بتوانیم این برنامه ها را با کیفیت بهتر برگزار نماییم.

وی با اشاره به دیدار اعضای هیأت دولت با مقام معظم رهبری، فرمایشات ایشان در این دیدار را حمایتی وامیدوارکننده خواند وگفت نظر مقام معظم رهبری براین است که اثرات اقدامات صورت گرفته در حوزه سلامت در زندگی مردم کاملا مشهود می باشد.

وزیر بهداشت حمایت های مقام معظم رهبری را برای خدمتگزاران دولت در همه سطوح مایه دلگرمی و امیدواری برشمرد و گفت باتوجه به تاکیدات ایشان مبنی بر ارتباط وسیع مسئولین نظام با مردم، روسای دانشگاهها نیز باید ارتباطات وسیع تری با دانشجویان و تشکل ها و انجمن های دانشجویی داشته باشند.

هاشمی با بیان اینکه دیدار با مراجع عظام در قم بسیار اثربخش بوده است، نظر مراجع را درخصوص اقدامات انجام شده در حوزه سلامت را مثبت ارزیابی نمود و گفت: وظیفه نظام سلامت کشور تامین سلامت مردم است و ضروری است کلیه دست اندرکاران نظام سلامت کشور بدون توجه به مسائل حاشیه ای این ماموریت را در راس امور خود قرار دهند.

وی با اشاره به حمایت های مجلس شورای اسلامی از فعالیت های وزارت بهداشت و اهمیت خط مشی مجلس در نظام سلامت کشور، از روسای دانشگاهها خواست ساز و کاری تدبیر شود که هیچ مداخله ای از سوی نظام سلامت در فرایند انتخابات آتی مجلس صورت نگیرد.

وی افزود ما مسئولیت سلامت مردم را بر عهده داریم و صرف نظر از فرقه، مذهب و احزاب سیاسی باید به مردم عزیز میهنمان ارائه خدمت نماییم.

وزیر بهداشت همچنین به بیانات و حمایت های ریاست محترم جمهوری از طرح تحول سلامت در سفر همدان اشاره کرد و گفت افزایش انگیزش و رفاه کارکنان حوزه سلامت از مسائل مهمی است که در طرح تحول به آن توجه شده و باید در اجرای آن تعجیل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز