خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم تاکید کرد:

ضرورت توسعه ورزش در بین دانشجویان

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۵۷۰

مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم گفت: ورزش همگانی و توسعه ورزش در بین دانشجویان اهمیت بسیار زیادی دارد همانطوری که توسعه ورزش قهرمانی دارای اهمیت است.

به گزارش ایلنا، محمد پورکیانی در حاشیه برگزاری دومین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در بابلسر در جمع خبرنگاران یادآور شد: المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه‌های کشور به عنوان اولین المپیاد سبز نامگذاری شد چون در منطقه سرسبز مازندران برگزار شده از این رو به دنبال نگهداری و حفظ محیط زیست نیز هستیم.

پورکیانی با اشاره به شرایط میزبانی دانشگاه مازندران یادآور شد: شاخص‌هایی برای انتخاب میزبان وجود دارد که حتی در المپیک‌ها هم از آن استفاده می‌شود و شاخص‌های جغرافیایی، امکانات، تجهیزات، نیروهای با تجربه و انگیزه و حمایت دانشگاه در این زمینه وجود دارد که باعث انتخاب دانشگاه مازندران شد.

وی بیان کرد: خوشبختانه من معتقدم که ورزش جز برنامه‌هایی است که معلولیت‌های جسمانی مانع شرکت افراد در ورزش نباشد.

مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم با اشاره به اینکه به دانشگاه‌های مختلف برای حضور حداقل یک تیم از اعضای جامعه معلولان تاکیده شده است، تصریح کرد: این امر نشان می‌دهد که هیچکدام از موانع مانع توسعه ورزش و پرداختن به ورزش نخواهد بود.

وی گفت: فلسفه وجودی ورزش به این صورت است که همه افراد با هر میزان توانایی می‌توانند در آن شرکت کنند به ویژه ورزش‌های همگانی که زمینه حضور همه اقشار در آن فراهم است بنابراین این امر مانع نشد که حضور این قشر را نادیده بگیریم.

پورکیانی با اشاره به حضور معلولان در این المپیاد افزود: معلولیت دلیل برای عدم حضور در دانشگاه توسط این قشر نشد بنابراین نباید مانع حضور در عرصه‌های ورزشی نیز شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین هدف‌های حوزه سلامت و تربیت بدنی رسیدن به سلامت جسمی و روانی از طریق فعالیت‌های همگانی محقق می‌شود، تصریح کرد: همه این عوامل دست به دست هم داد تا دومین المپیاد راه‌اندازی شده و امروز تحقق یابد.

وی با بیان اینکه معتقدیم که ورزش همگانی و توسعه ورزش در بین دانشجویان اهمیت بسیار زیادی دارد، همانطوری که توسعه ورزش قهرمانی دارای اهمیت است، یادآور شد: توسعه ورزش همگانی باید منجر به شناخت استعدادهایی شود که به ورزش قهرمانی برسد.

این مسئول با اشاره به اینکه دومین دوره المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دانشگاه‌های کشور با هدف شور و نشاط و شادابی و همچنین توسعه فضای سلامتی از طریق ورزش در بین دانشجویان برنامه‌ریزی شد و شکل گرفت، اظهار کرد: از یکسال و نیم پیش این موضوع و هدف مشخص شد و بر اساس آن برنامه‌ریزی صورت گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز