خبرگزاری کار ایران

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش:

طرح «مدرسه قهرمان» از مهرماه امسال در کشور اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۰۷۵

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح «مدرسه قهرمان» از مهرماه امسال در کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهرزاد حمیدی در نشست خبری بیست و ششمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر دوره ابتدایی سراسر کشور در شیراز ، اظهارکرد: این دوره از مسابقات که امروز با حضور 2 هزار نفر از دانش‌آموزان دختر آغاز شده است تا 15 شهریور ماه ادامه دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این معاونت با الهام از سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش که مطالبه مقام معظم رهبری است و توسط اندیشمندان تدوین شده برنامه‌هایی را پیش‌بینی می‌کند که پشتوانه نظری مبنایی و علمی دارند، خاطرنشان کرد: برنامه‌محور کردن، دانش‌آموزمحور بودن، تقویت فعالیت‌های برون‌مدرسه‌ای و افزایش انگیزه دانش‌آموزان برای فعالیت‌های ورزشی از مهم‌ترین سیاست‌های آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه مشارکت‌ محور کردن فعالیت‌های آموزش و پرورش از دیگر سیاست‌های این نهاد است تصریح کرد: تلاش می‌شود فعالیت‌های آموزش و پرورش با مشارکت دانش‌آموزان، فرهنگیان، والدین دانش‌آموزان، سازمان‌ها و ارگان‌ها انجام شود و در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت‌خانه‌های مختلف از جمله وزارت ورزش و جوانان، وزارت بهداشت، وزارت راه و شهرسازی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و غیره منعقد شده است.

حمیدی با تأکید بر اینکه اخلاق‌مدار بودن فعالیت‌های دانش‌آموزی و علمی و تخصصی کردن فعالیت‌ها از دیگر سیاست‌های آموزش و پرورش است بیان کرد: فعالیت‌هایی که در امتداد این سیاست نبودند حذف شده و برنامه‌هایی در این راستا تعریف و اجرا شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: از جمله این برنامه‌ها المپیادهای درون‌مدرسه‌ای ‌است که سال گذشته با حضور 3 میلیون و 500 هزار دانش‌آموز برگزار شد و این برنامه را یک میلیون و 400 هزار نفر از دانش‌آموزان برگزار کردند.

وی با بیان اینکه امسال اعتبار ورزش دانش‌آموزان 90 میلیارد تومان بوده است افزود: اگر تمام این اعتبار تأمین شود به شکل مناسب به استان‌های کشور تخصیص می‌یابد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه راه‌اندازی کلوپ‌ها و کانون‌های درون‌مدرسه‌ای ،اردیبهشت ماه امسال به مدارس ابلاغ شد خاطرنشان کرد: باید 8 هزار کانون درون‌مدرسه‌ای تا پایان سال تحصیلی جاری در مدارس کشور ایجاد می‌شود.

حمیدی هدف از ایجاد این کلوپ‌ها و کانون‌ها را شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: این دانش‌آموزان در بعدازظهر در همان مدرسه تحت پوشش مربیان سرآمد تحت آموزش و تمرین قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه طرح «مدرسه قهرمان» از مهرماه امسال در کشور اجرا می‌شود تصریح کرد: تاکنون 196 مدرسه تخصصی ورزش برای دوره‌های ابتدایی تا دبیرستان ایجاد شده است و آموزش و پرورش مصمم است این مدارس را به صورت قطبی و تک‌رشته‌ای تقویت کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: انتخابات فدارسیون دانش‌آموزی که هیئت‌های آن در استان‌های کشور شکل گرفته ‌در طول سال تحصیلی جدید برگزار می‌شود.

حمیدی با اشاره به تحصیل 13 میلیون نفر دانش‌آموز در سراسر کشور بیان کرد: این دانش‌آموزان از 3 هزار مکان ورزشی برخوردارند و در آئین‌نامه جدید باید مدارس جدیدی که ساخته می‌شوند دارای مکان ورزشی باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز