خبرگزاری کار ایران

معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری:

کاهش 12 درصدی حجم و اندازه دولت/لزوم افزایش اعتماد عمومی و مشارکت مدنی در کشور

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۸۵۸

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در نقشه راه اصلاح نظام اداری کشور دولت برنامه ویژه‌ای دارد، گفت: کاهش 12 درصدی حجم و اندازه دولت مورد هدف است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهیندخت مولاوردی در چهل و یکمین مجمع عمومی مدیران و دبیرخانه‌های نظام اداری کشور که امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با بیان اینکه در عصر حاضر دبیرخانه‌ها با نوآوری در تلاش هستند تا دریچه‌های جدیدی را بگشایند و مأموریت‌های خود را بازبینی کنند، گفت: رشد روز‌افزون، سریع و خیره‌ کننده فناوری اطلاعات که بر همه جنبه‌های زندگی سایه انداخته است، دبیرخانه‌ها را هم بی‌تأثیر نگذاشته است.

مولاوردی با تاکید بر اینکه تکنولوژی به هیچ عنوان جایگزین دبیرخانه‌ها نیست، خاطرنشان کرد: معاونت زنان ریاست جمهوری تلاش کرد؛ نظام یکپارچه مکاتبات را اجرا کند و با توجه به این‌که با چابک‌سازی دولت مواجهیم این نظام را تا جایی که توانستیم در معاونت زنان ریاست جمهوری پیاده کردیم.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توانیم مزایا و منافعی که دولت الکترونیک به همراه دارد را نایده بگیریم، ادامه داد: این نظام به توسعه پاسخگویی و شفاف‌سازی دولت کمک می‌کند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این مطلب که در نقشه راه اصلاح نظام اداری کشور دولت برنامه ویژه‌ای دارد، افزود: کاهش 12 درصدی حجم و اندازه دولت مورد هدف است. از سوی دیگر واگذاری خدمات دولتی به بخش خصوصی، دستیابی به سند بین‌المللی بهتر و ارتقای خدمات اداری به میزان 25 درصد در نقشه راه در حال تحقق است و از طرفی دیگر افزایش اعتماد عمومی، مشارکت مدنی در چندین سطح باید افزایش یابد.

مولاوردی در پایان کارآمدی نظام اداری کشور با حفظ منافع مردم می‌تواند به ارتقای سرمایه اجتماعی کمک کند و دبیرخانه‌ها به عنوان زیرنظام دولت الکترونیک برای حذف یا کاهش بوروکراسی اداری می‌تواند به دولت کمک کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز