خبرگزاری کار ایران

فانی مطرح کرد:

اتخاذ سیاست تمرکززدایی در راستای کاهش مکاتبات/لزوم تحول در نظام اداری کشور

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۸۴۳

وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به اینکه در سال‌های اخیر ورود فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات کمک کرده است که روال دبیرخانه‌ها روان و سالم اداره شود، گفت: لازمه این کار توسعه زیرساخت‌های فناوری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌اصغر فانی در چهل و یکمین مجمع عمومی مدیران دبیرخانه‌های نظام اداری کشور که پیش از ظهر امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با اشاره به اینکه دبیرخانه‌ها رکن اصلی بوروکراسی هستند، اظهار داشت: بوروکراسی یعنی حاکمیت دفاتر و اگر دبیرخانه‌ها نباشند، بوروکراسی هم نخواهد بود و به این ترتیب سوابق اداری از بین می‌رود. نقش دبیرخانه‌ها نقش کلیدی است و سازمان‌ها و دستگاه‌ها باید تلاش کنند که قلبشان سالم بتپد.

وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به این مطلب که در سال‌های اخیر ورود فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات کمک کرده است که روال دبیرخانه‌ها روان و سالم اداره شود، افزود: لازمه این کار توسعه زیرساخت‌های فناوری است و گاهی ممکن است به اداره‌ای مراجعه کنید و آنها کار شما را انجام دهند و بگویند سیستم قطع شده است و این به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌هاست، البته در سال‌های اخیر زیرساخت‌های خوبی فراهم شده است.

فانی لازمه توسعه دولت الکترونیک را فراهم شدن زیرساخت‌های مربوط به آن عنوان و اظهار امیدواری کرد که شاهد توسعه آن در کشور باشیم.

وی تصریح کرد: این وزارتخانه‌ عهده‌دار 105 هزار مدرسه است و در نقاطی از کشور مدرسه داریم که هیچ دستگاه دولتی حضور ندارد و پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز این مدارس قرار گرفته و همه این 105 هزار مدرسه دبیرخانه دارند. 

وی با اعلام اینکه در حال حاضر 110 مدرسه تک دانش‌آموزی و 4800 مدرسه با کمتر از پنج دانش‌آموز داریم، ادامه داد: هر سال 130 میلیون جلد کتاب چاپ می‌شود و انرژی زیادی از همکاران ما می گیرد. در حال حاضر کتاب‌های درسی سال تحصیلی 94  95 آماده توزیع هستند و کتب سال تحصیلی 95-96 زیر چاپ قرار دارد و تعدادی نیز از چاپ خارج شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که حجم مکاتبات در این وزارتخانه بالاست، تصریح کرد: با اتخاذ سیاست تمرکززدایی به دنبال آن هستیم، اختیارات مدارس و 750 منطقه آموزشی را افزایش دهیم که در این صورت به طور طبیعی از حجم مکاتبات کاسته خواهد شد؛ چرا که تمرکززدایی  حجم مکاتبات اداری را کاهش می دهد و تا زمانی که کارها متمرکز باشد، در دبیرخانه‌ها هم فشار بالایی وارد می‌شود و لازمه کاهش این فشار تمرکززدایی و لازمه تمرکززدایی، تحول در نظام اداری کشور است.

فانی به سیستم فاوا در آموزش و پرورش اشاره و عنوان کرد: فاوا در آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها یک تفاوت دارد و آن اینکه سایرین از آی‌سی‌تی برای نظام اداری استفاده می‌کنند، اما آموزش و پرورش علاوه بر این آموزش دانش‌آموزان برای آنکه در آینده بتواند در این دولت الکترونیک زندگی کنند را در نظر دارد. همچنین آماده‌سازی معلمان برای استفاده از آموزش الکترونیک از جمله تکالیف مضاعف ماست.

فانی در پایان بر این نکته تاکید کرد که  اتصال اتوماسیون‌های اداری به یکدیگر می‌تواند در دقت، سرعت و سلامت امور و کاهش وقت مردم موثر باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز