خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز سلامت محیط و کار:

بخشی از اعتبارسنجی بیمارستان‌ها به دفع مطلوب پسماند مربوط است

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۴۸۰

رییس مرکز سلامت محیط و کار گفت: خوشبختانه در بیمارستان ها اقدامات خوبی در جهت دقع پسماندهای بیمارستانی طی سالیان اخیر انجام شده است.

به گزارش ایلنا؛ خسروصادق نیت ضمن بیان این مطلب افزود: به طوری که هم اکنون 4 نوع زباله بیمارستانی شبه خانگی، عفونی، تیز و برنده و شیمیایی با تجهیز بیمارستان ها به دستگاه های استاندارد دفع می‌شوند.

وی ادامه داد: دو اقدام اساسی در بیمارستان ها در این خصوص انجام می شود یکی تفکیک صحیح پسماندها و دیگری بی خطرسازی پس از تفکیک با دستگاههای استاندارد که این دستگاه ها تاییده محیط زیست را هم گرفته اند.

صادق نیت تصریح کرد: 10 درصد بیمارستان های کشور هنوز به استانداردهای مورد نظر ما نرسیده اند. در برخی از این بیمارستان ها تعداد محدودی دستگاه نیز خریداری شده ولی هنوز نصب نشده اند.

رییس مرکز سلامت محیط و کار در مورد نظارت بر دفع پسماندهای بیمارستانی بیان داشت: سه لایه نظارت وجود دارد که اولین آنها توسط کارشناس بهداشت محیط مقیم در بیمارستان صورت می گیرد.

وی افزود: نظارت کارشناسان بهداشت محیط معاونت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی ها و در نهایت نظارت ستادی لایه های بعدی این نظارت ها هستند.

وی گفت: مشکل پسماندهای بیمارستانی تهران نیز حل شده است و بیمارستان ها باید توجه داشته باشند که بخشی از اعتبارسنجی آنها به دفع مطلوب پسماندها مربوط می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز