خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور:

جلوگیری از ورود نیروهای مازاد به مدارس خارج از کشور/ایجاد مدرسه بین‌الملل با برند ایرانی

asdasd
کد خبر : ۳۰۱۱۷۸

قائم‌مقام وزیر و رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور گفت: ساماندهی نیروهای اعزامی سال تحصیلی جاری، 4 ماه زودتر از موعد مقرر انجام شده است.

به گزارش ایلنا، خلیل الله بابالو قائم مقام وزیر و رئیس مرکزامور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در اجلاس سالانه سرپرستان مدارس ایرانی در خارج از کشور، اظهار داشت: سرپرستی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در راستای جهاد ملی و اقتصاد مقاومتی تلاش‌های فراوانی را انجام داده‌اند و به همت آن‌ها، سال تحصیلی ۹۴-۹۳ با کوله باری از تجارب موفق به پایان رسید که می‌توان به پرداخت به موقع حقوق و مزایای نیروهای اعزامی اشاره کرد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در خصوص ساماندهی نیروهای انسانی تصریح کرد: امسال ساماندهی نیروهای انسانی ۴ ماه زود‌تر از زمان مقرر، به پایان رسید. از مزایای این اقدام این است که نیرو‌ها زود‌تر از محل اعزام مطلع شدند و با آمادگی بیشتری می‌توانند در محل‌های خدمت حضور به هم رسانند.

وی با تأکید بر اینکه امسال با شفاف سازی کامل ساماندهی نیرو‌ها را انجام دادیم، خاطرنشان کرد: نیروهای اعزامی به مدارس طبق نیازسنجی‌های دریافتی انتخاب شده تا از ورود نیروهای مازاد به مدارس جلوگیری شود.

بابالو افزود: سیاست مرکز تحت پوشش قرار دادن دانش‌آموزان ایرانی است که مقیم کشورهای خارجی هستند و نیاز به تعلیم و تربیت در مدارس ایرانی و آموزش زبان مادری را دارند. برای آموزش آن‌ها باید مدارسی در شأن جمهوری اسلامی ایران و متناسب با روحیه و فضای زندگی این دانش‌آموزان در این کشور‌ها راه اندازی کنیم.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور از ساخت خانه‌های سازمانی در سرپرستی‌های شبه قاره و ترکیه پس از طی مراحل قانونی خبر داد.

قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در خصوص برنامه‌های پسا‌تحریم تأکید کرد و گفت: گسترش روابط دیپلماسی خصوصاً در حوزه آموزش فصل تازه‌ای را ایجاد کرده است و گستره کار بسیار بالا است و پیش بینی‌هایی نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد و تأسیس مدارس بین الدولی در کشور‌ها اولین اولویت مرکز است، یادآور شد: ایجاد مدرسه بین‌الملل با برند ایرانی از اولویت‌های دیگر این مرکز است که اقداماتی در این خصوص انجام شده است که امیدواریم با پیگیری‌های مداوم به سرانجام برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز