خبرگزاری کار ایران

ظهر امروز انجام می‌شود؛

افتتاح موزه دوران اسلامی پس از 9 سال تعطیلی

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۸۷۲

موزه دوران اسلامی پس از 9سال تعطیلی ظهر امروز (شنبه) افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، موزه دوران اسلامی در موزه ملی ایران ظهر امروز  (شنبه) با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و جمعی از باستان‌شناسان برجسته کشور افتتاح خواهد شد.

موزه دوران اسلامی بر اساس پلانی الهام گرفته از کاخ ساسانی بیشابور به صورت کلیپایی هشت ضلعی با مساحتی حدود 4 هزار متر مربع و در سه طبقه ساخته شده‌است.

این بنا به منظور تاسیس موزه دوران اسلامی تجهیز و در سال 1375 افتتاح شد، اما در اول تیرماه 1385 با هدف گسترش برخی فضاها و بازنگری بر چگونگی نمایش آثار این موزه برای بازسازی تعطیل شد تا آنکه در سال 1394 با تغییراتی در فضاهای داخلی و چیدمان بازگشایی شد.

طبقه همکف این بنا به سالن اجتماعات و سالن نمایشگاه‌های موقت اختصاص دارد، آثار موزه دوران اسلامی در دو طبقه اول و دوم براساس زمانبندی تاریخی حکومتها، سلسله‌ها و حکمرانان چیدمان شده است، بازدید از طبقه دوم این موزه شروع می‌شود و در طبقه اول به پایان می‌رسد.

موزه کنونی شامل شش تالار در دوطبقه است: طبقه دوم شامل تالار صدر اسلام، تالار سلجوقی و تالار ایلخانی و طبقه اول تالار قرآن، تالار تیموری، تالار صفویه و تالار افشار، زند و قاجار را در بر گرفته است.

اشیاء‌ موجود در این موزه برگزیده‌ای از آثار حاصل از کاوش‌های علمی یا مجموعه‌های معتبری از آستان شیخ صفی‌الدین‌اردبیلی همچنین عناصر  و تزئینات وابسته به معماری بناهای تاریخی دوران اسلامی به گونه‌ای طراحی شده که نشان‌دهنده موقعیت آنها در بنای اصلی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز