خبرگزاری کار ایران

حقانی در تذکری خواستار شد؛

لزوم توجه به وضعیت شغلی کارمندان خانه سلامت شهرداری

asdasd
کد خبر : ۳۰۰۰۶۸

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید به وضعیت نیروهای خانه سلامت شهرداری رسیدگی شود، چرا که این افراد سرپرست خانواده هستند و از زنان تحصیلکرده جامعه به حساب می‌آیند و لازم است وضعیت شغلی‌شان پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حقانی در صد  و هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری بیان کرد: هر سازمانی که تشکیل می‌شود، وظایفی را برعهده دارد و انجام این وظایف بر عهده نیروی انسانی است. محور همه توسعه‌ها به خصوص توسعه پایدار نیروی انسانی است. از این رو نیروهایی که به کار گرفته می‌شوند، اهمیت دارند.

وی با اشاره به اینکه 374 خانه سلامت در زیرمجموعه معاونت فرهنگی شهرداری فعالیت می‌کند گفت: اداره کل سلامت شهرداری در سال 85 با هدف سلامت شهروندان تاسیس شد و خانه‌های سلامت راه‌اندازی شد. الان این خانه‌ها 400 نیرو دارند که اکثر آنها را بانوان تحصیلکرده تشکیل می‌دهند اما حتی یک کاغذ پاره هم دست این افراد نیست و حقوق خود را از پیمانکاران شهری و حمل زباله دریافت می‌کنند و این در شان زنان و زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

حقانی تاکید کرد: خانه‌های سلامت با کمک این نیروها سلامت محلات را ارتقا داده‌اند و بارها در برنامه‌های مختلف از آنها یاد شده است اما کسانی که باید طلایه‌دار امر سلامت باشند از حداقل سطح رفاه روانی برخوردار نیستند.

وی خطاب به معصومه آباد عضو دیگر شورای شهر گفت: این افراد حتی مرخصی زایمان هم ندارند و همچنین از بیمه و قرارداد مستمر نیز بی‌بهره‌اند.

این عضو شورای شهر تاکید کرد: از شهردار تهران و اداره کل بانوان شهرداری که قطعاً با دغدغه حمایت از بانوان تشکیل شده، انتظار چاره‌اندیشی درباره این مسئله را داریم چرا که بسیاری از این افراد سرپرست خانواده خود هستند و باید شرایطشان تصویب شود.

ناصر امانی نماینده شهرداری در شورای شهر در پاسخ به تذکر حقانی گفت: در سرای محلات فقط خانه سلامت وجود ندارد بلکه این سراها 13 کاربرد دیگر هم دارند اما در این میان تنها مدیرانی که قرارداد بیمه دارند مدیران سرای محلات هستند. با یکی از شرکت‌های پیمانکاری وابسته به یکی از سازمان‌های شهرداری این قرارداد بسته شده و برای این افراد بیمه لحاظ می‌شود. ما با اعتراض دیگر مدیران سراهای محلات مواجه هستیم.

وی درباره مشکل استخدامی این افراد نیز گفت: نمی‌توان این افراد را کارمند شهرداری به حساب آورد چرا که برابر آیین‌نامه شورا نباید نیرویی به شهرداری اضافه شود. از این رو کسانی که در سرای محلات خدمت می کنند از طریق کد کارگاهی که برای آنها در نظر گرفته خواهد شد قرارداد می‌بندند و بیمه آنها لحاظ می‌شود.

وی تاکید کرد: مدیران خانه‌های سلامت نگران این هستند که اگر قرارداد جدیدی با یک شرکت پیمانکاری منعقد شود وضعیت بیمه‌ای آنها مخدوش شود اما نباید نگران این مسئله باشند.

حبیب کاشانی دیگر عضو شورای شهر در ادامه این تذکر گفت: این افراد نگرانی‌هایی دارند و نگرانی آنها به حق است. از این رو پیشنهاد می‌کنم که 3 نفر از اعضای شورای شهر کمیته پیگیری تشکیل داده و این موضوع را مورد رسیدگی قرار دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز