خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام پزشکی تاکید کرد:

همخوانی بسیاری از روش‌های ابن سینا با روش‌های جدید

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۱۱۲

رئیس سازمان نظام پزشکی با تاکید بر لزوم شناسایی هر چه بیشتر ابن سینا تاکید کرد و افزود: بسیاری از روش‌های ابن سینا هنوز با روش‌های جدید همخوانی دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از وب دا؛ علیرضا زالی در آیین رونمایی از تندیس شیخ ‌الرییس ابوعلی سینا در موزه مشاهیر برج میلاد، بزرگ‌ترین میراث ابن سینا را مستندسازی بیان کرد و گفت: یکی از اقدامات ارزنده ابن سینا مستندسازی و تالیفات زیاد او بوده است که باعث شد دانش زیادی از او به یادگار بماند.

به گفته رییس سازمان نظام پزشکی، ابن سینا در همه زمینه‌ها جلو‌تر از دیگران بوده وبا توجه ویژه و نگاهی تازه به طب یونانی و نقد و بررسی آن کار جدیدی را شروع کرد.

وی همچنین، بر لزوم شناسایی هر چه بیشتر ابن سینا تاکید کرد و افزود: بسیاری از روش‌های ابن سینا هنوز با روش‌های جدید همخوانی دارد.

دکتر زالی افزود: با وجودی که در کتاب علم عصب‌شناسی ابن سینا به عنوان اولین فردی که پیوند عصب زده است معرفی شده اما متاسفانه در همین کتاب او را به عنوان یک عرب معرفی کرده‌اند.

وی در پایان، بر لزوم توجه به میراث کشور تاکید کرد و گفت: نباید اجازه دهیم میراث کشورمان تصاحب شود و باید جلوی این کار را بگیریم. به همین دلیل از رئیس جمهور می‌خواهیم که در علم پزشکی، برندسازی‌های بین‌المللی را در دستور کار قرار دهند.

ضرورت توجه به حفظ هویت دانشمندان ایرانی

بنابر این گزارش، در ادامه این مراسم مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران ضمن ابراز تاسف از اینکه برخی از کشفیات دانشمندان بزرگ کشورمان به نام غربی‌ها ثبت شده است، گفت: باید تلاش کنیم تا تفکرات ایجاد شده از سوی غربی‌ها را از جامعه دور کنیم.

چمران همچنین با بیان اینکه دانشمندانی همچون ابن سینا پیشینه و هویت ما را تشکیل می‌دهند، گفت: بسیاری از کشور‌ها این پیشینه و هویت را ندارند و سعی می‌کنند برای خود هویت سازی کنند پس ما باید در زنده نگه داشتن این هویت تلاش کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز