خبرگزاری کار ایران

معاون ساماندهی امور جوانان خبر داد:

ایجاد نخستین شبکه ملی کارآفرینی جوانان در مهرماه

asdasd
کد خبر : ۲۹۹۰۲۸

معاون ساماندهی امور جوانان از تشکیل نخستین شبکه ملی جوانان در مهر ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا رستمی در گردهمایی سراسری جوانان ایرانی با عنوان جوان ایرانی گفتگوی جهانی گفت: خوشحالم که بعد از 14 سال در جایگاهی قرار گرفتم که شاهد حضور و مشارکت جدی جوانان در قالب NGO های جوانان هستم.

وی ادامه داد: طبیعی است؛ توفیقات و موفقیت دولت تدبیر و امید از ابتدا چه در زمان مبارزات انتخاباتی  و چه در حال حاضر حاصل تفاهم در عرصه داخلی و بین‌المللی است بنابراین ما کارگزاران دولت باید این مشی را ادامه دهیم که این امر بدون مشارکت جوانان و قاطبه مردم ممکن نیست.

وی در ارتباط با اینکه چرا جایگاهی به نام جوانان مطرح شد و چه ضرورتی برای وجود ساختار حوزه جوانان وجود دارد، گفت: در دانشگاهها بر توانمندسازی بر دانش تاکید می‌شود، اما برای ورود به عرصه‌های مختلف بدون مهارت و توانمندسازی کار دشوار است بنابراین ساختار امور جوانان برای چنین مسائلی و نه ورود به حوزه‌های وام ازدواج و اشتغال ایجاد شد.

رستمی ادامه داد: علاوه بر آن مسئله برجای مانده دیگر حوزه نهادسازی بود. نهادی که جوانان بتوانند در آن فعالیت کنند و حضور موثر داشته باشند تا تک‌گویی به جمع‌گویی تبدیل شود.

معاون ساماندهی امور جوانان با تاکید براینکه توانمندسازی و شبکه‌سازی دو بال ساختار حوزه جوانان هستند، گفت: در زمان روی کار آمدن دولت 50 انجیو در کشور در حوزه جوانان وجود داشت که اکنون این تعداد به 700 انجیو  رسیده و قرار است که تا پایان سال 95 به 5هزار انجیو برسد.

رستمی تاکید کرد: علاوه بر آن 12 شبکه ملی در حوزه جوانان خواهیم داشت که اولین آن با عنوان شبکه ملی کارآفرینی جوانان در مهرماه تشکیل خواهد شد.

وی افزود: این دولت محصول بازگشت اعتماد به جوانان است و برای اینکه این اعتماد پایدار بماند باید جوانان را شنید و پاسخگوی آنها بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز