خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله موسوی اردبیلی مطرح کرد:

ابراز ناراحتی مردم از هزینه‌های بالای درمان سرطان

asdasd
کد خبر : ۲۹۸۸۷۹

یکی از مراجع تقلید شیعه در قم گفت: بسیاری از مردمی که به دفتر ما مراجعه می‌کنند، از هزینه‌های بالای درمان سرطان ابراز ناراحتی می‌کنند، البته شنیده‌ایم که خدمات خوبی را وزارت بهداشت برای بیماران سرطانی صعب‌العلاج در نظر گرفته اما باید قبول کنیم که هنوز این هزینه‌ها کمرشکن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت‌الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی پیش از ظهر امروز در دیدار سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت اظهار داشت: جامعه پزشکی خدمات خوب زیادی را به مردم ارائه داده که همه آن را می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود خدمات فراوان ارائه شده درمانی اما هنوز مردم سفر خارجی برای پیگیری مشکلات درمانی را ترجیح می‌دهند و از این رو باید تلاش شود تا اعتماد مردم بیش از پیش جلب شده و این کار با پیگیری‌های مختلف از جمله تجهیز بیمارستان‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

این مرجع‌تقلید گفت: با وجود اینکه مردم نسبت به اقدامات وزارت بهداشت دیدگاه خوبی دارند، اما هنوز مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد که باید به آنها توجه شود؛ به طور مثال در زمینه پیشگیری از بیماری باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در بیمارستان‌های استان قم گفت: بیمارستان‌های قم بعضا کهنه و فرسوده هستند و از این رو شاید نتوانند خدمات مناسب را به مردم ارائه کنند.

آیت‌الله موسوی اردبیلی در ادامه با اشاره به مباحث مطرح در خصوص شیوع سرطان در جامعه گفت: باید بحث پیشگیری جدی گرفته شده و تدبیری اتخاذ شود تا مردم دچار این بیماری و یا مشکلات پس از آن نشوند.

وی افزود: بسیاری از مردمی که به دفتر ما مراجعه می‌کنند، از هزینه‌های بالای درمان سرطان ابراز ناراحتی می‌کنند، البته شنیده‌ایم که خدمات خوبی را وزارت بهداشت برای بیماران سرطانی صعب‌العلاج در نظر گرفته اما باید قبول کنیم که هنوز این هزینه‌ها کمرشکن است.

این مرجع تقلید با تمجید از اقدامات قاضی‌زاده هاشمی و مجموعه وزارت بهداشت در ارائه خدمات به مردم گفت: کارهای انجام شده توسط وزارت بهداشت در مجموع موثر بوده و مردم را امیدوار کرده است، از این رو دوست داریم؛ این کارها با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید به مباحث بیمه توجه بیشتری شود، گفت:‌ توجه به مباحث بیمه و افزایش خدمات از این طریق رضایت‌مندی عمومی را در پی دارد، اما متاسفانه برخی افراد نگاه تجاری به بیمه دارند که باید با ساز و کارهای مناسب از این نگاه غلط جلوگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز