خبرگزاری کار ایران

فرماندار تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

کارخانه "پارس قو" فعلا تعطیل نمی‌شود/ ساخت و جایابی جدید کارخانه ۳ سال زمان می‌برد

فرماندار تهران گفت: ما به هیچ وجه راضی نیستیم کارخانه‌های عظیمی که مشکل زیست‌محیطی دارند، در تهران باقی بمانند، اما بحث این است که باید برای انتقال این کارخانه‌ها برنامه‌ریزی شود.

عیسی فرهادی فرماندار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا بالاخره کارخانه پارس قو به دلیل آلودگی‌های محیط‌زیستی تعطیل و یا به بیرون از شهر تهران انتقال می‌یابد یا خیر، اظهار داشت: فرمانداری تهران با خروج همه کارخانه‌ها از تهران به بیرون و جایابی آنها در شهرک‌های صنعتی موافق است.

وی افزود: ما به هیچ وجه راضی نیستیم، کارخانه‌های عظیمی که مشکل زیست‌محیطی دارند، در تهران باقی بمانند، اما بحث این است که باید برای انتقال این کارخانه‌ها برنامه‌ریزی شود.

فرماندار تهران با اشاره به اینکه یک مهلت 2 الی 3 ساله برای ساخت و ایجاد کارخانه جدید نیاز است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل تولید کم و جلوگیری از بیکاری با تعطیل شدن کارخانه، مجبور به حمایت هستیم.

فرهادی اضافه کرد: البته این حمایت دال بر این نیست که این کارخانه برای همیشه در همین محل بماند؛ ما نظرمان این است که کارخانه انتقال یابد و حداکثر بین 2 تا 3 سال زمان نیاز داریم.

وی در ادامه تاکید کرد که هنوز قدمی در این راستا و جابه‌جایی کارخانه برداشته نشده و فقط در حد پیشنهاد است.

گفتنی است؛ پیش از این رییس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران درباره آلودگی‌های محیط‌زیستی ناشی از فعالیت کارخانه پارس قو گفته بود که بوی کارخانه روغن نباتی پارس قو مردم منطقه را آزار می‌دهد. محمدشاعری با تاکید بر اینکه هر فعالیتی اقتصادی که محیط زیست و سلامت شهروندان را با مخاطره مواجه کند، باید متوقف یا اصلاح شود، یادآور شده بود که امروز مهم‌ترین معضل شهر تهران آلودگی هوا و آلودگی‌های محیط زیستی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه انتقال این کارخانه تاکنون توسط سازمان ها و دستگاه های مسئول عملیاتی نشده است و همچنان این کارخانه موجب اذیت و آزار شهروندان است، تاکید کرده بود که فرمانداری تهران، وزارت صنایع و بخش خصوصی باید این موضوع را بپذیرند که هر روز که از فعالیت این کارخانه می گذرد سلامت شهروندان و محیط زیست شهر با خطر جدی روبرو می شود.

کد خبر : ۲۹۸۰۵۵