خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام پزشکی در پاسخ به ایلنا:

پزشکان بخش خصوصی از اجرای طرح تحول سلامت ناراضی هستند

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۹۸۵

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: گزارش‌هایی به ما ارائه شده که در شهرستان‌های کوچک بخش خصوصی از اجرای طرح تحول سلامت ناراضی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زالی امروز در نشستی خبری با تاکید بر اینکه باید وضعیت بخش خصوصی در زمان طرح تحول سلامت بررسی شود، گفت: گزارش‌هایی به ما ارائه شده که در شهرستان‌های کوچک، بخش خصوصی از اجرای این طرح ناراضی هستند و این شائبه وجود دارد که پزشکان از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ مهاجرت کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره وضعیت پزشکان در مناطق محروم گفت: در این باره سازمان نظام پزشکی تصمیم گرفته است که آمارهایی را درباره وضعیت طرح تحول سلامت در مناطق مختلف تهیه کند.

زالی افزود: این آمارها شامل چالش‌ها، فرصت‌ها،‌ تهدیدهای طرح، وضعیت پرداختی به پزشکان، ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، مهاجرت پزشکان و مسائل دیگر خواهد بود. بعد از تهیه چنین آماری می‌توانیم، درباره وضعیت پزشکان گزارش مناسبی را به وزارت بهداشت ارائه کنیم.

زالی خاطرنشان کرد: افزایش رضایت تیم سلامت قطعا رضایت‌مندی بیماران را به همراه خواهد داشت تا دو ماه  آینده این گزارش تهیه شده و به وزارت بهداشت ارائه خواهد شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: طرح تحول سلامت از سه بعد مورد توجه قرار گرفته است. نکته اول پایداری منابع مورد نیاز برای اجرای طرح است و عقیده ما بر این است که دولت در تامین اعتبارات طرح نباید کوتاهی کند.

وی افزود: مساله دیگر صیانت از بخش خصوصی است، طرح تحول سلامت باید به گونه‌ای اجرا شود که بخش خصوصی آسیب نبیند. از این رو، از روسای نظام پزشکی در شهرستان‌های مختلف درخواست کردیم که وضعیت بخش خصوصی بعد از اجرای طرح تحول سلامت را بررسی کنند.

زالی مساله سوم را حفظ کرامت جامعه پزشکی دانست و گفت: در هر طرح ملی در حوزه سلامت این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد. گرچه کاهش پرداخت از جیب مردم مهمترین موضوع در اجرای طرح تحول سلامت بوده است، اما باید کمک شود تا صیانت از پزشکان نیز اجرایی شود. ضمن اینکه باید بیمه‌ها همکاری بیشتری با این طرح داشته باشند.

وی تاکید کرد: همراهی جامعه پزشکی با این طرح به نفع نظام سلامت است و نارضایتی جامعه پزشکی موجب بروز چالش در طرح تحول سلامت می‌شود. گزارش‌هایی به ما ارائه شده که در شهرستان‌های کوچک بخش خصوصی از اجرای این طرح ناراضی هستند و این شائبه وجود دارد که پزشکان از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ مهاجرت کنند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز