خبرگزاری کار ایران

امضاء تفاهمنامه همکاری مرزبانی ایران و افغانستان

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۷۴۶

فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به منظور بررسی وضعیت امنیت مرزهای شرق کشور با فرمانده مرزبانی افغانستان در تایباد دیدار کرد،که در این دیدار تفاهم نامه همکاری مرزبانی بین دو کشور ایران و افغانستان امضاء شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، چهارمین نشست مشترک مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و افغانستان با حضور سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا و "پاسوال" رحمت الله روفی فرمانده مرزبانی کشور افغانستان در شهرستان مرزی تایباد برگزار شد.

فرماندهان مرزبانی دو کشور در این نشست مشترک که در محل هنگ مرزی تایباد برگزار شد به بحث و گف تو گو در رابطه با برقراری امنیت پایدار در مرز های شرقی و برخورد و جلوگیری از نفوذ اشرار و قاچاقچیان پرداختند.

گفتنی است در این نشست راهکارهای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان را بررسی کرده و این نشست با امضاء تفاهمنامه ای دو جانبه به پایان رسید.

فرمانده مرزبانی کشورمان در پایان این نشست و در جمع خبرنگاران اظهار داشت : 900 کیلو متر مرز مشترک ایران و افغانستان و حساسیت های این منطقه موجب شده که مرزبانان دو کشور هر 3 ماه یک بار طی دیدار های مشترک به بررسی وضعیت امنیتی مرزها و راه های بهبود امنیت بپردازند.

وی افزود: نتیجه این نشست ها موجب مسدود شدن راه نفوذ اشرار و باند های قاچاق، تقویت روابط و ایجاد آمادگی بیشتر مرزداران دو کشور و امنیت بهتر در مرزهای شرقی شده است.

سردار رضایی تصریح کرد: طی توافقاتی که در این نشست ها حاصل شد در آینده نزدیک نشست های فرهنگی و مسابقات ورزشی بین مرزداران دو کشور برگزار خواهد شد.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: همچنین در این نشست برقراری امنیت پایدار در مرزهای مناطق زابل و نیمروز نیز بررسی و به نکات مثبتی در جهت تلاش بیشتر در جهت جلوگیری از تردد اشرار و گروهای ترورستی رسیدیم.

سردار رضایی در پایان گفت: در مرزهای خراسان رضوی و جنوبی شاهد تردد های غیرمجاز و قاچاق مواد مخدر هستیم که در این نشست نیز صحبت هایی در این رابطه با فرمانده مرزبانی افغانستان انجام شد و با فرماندهی مرزبانی کشور دوست و همسایه افغانستان توافق شد تا متجاوزان مرزی و افرادی که از ایران طرد می شوند با تلاش مرزبانان افغانستان از بازگشت آنها به ایران جلوگیری شود.

فرمانده مرزبانی افغانستان نیز در مصاحبه با خبرنگاران با تشکر از فرمانده مرزبانی کشورمان اظهار داشت: همکاری با جمهوری اسلامی ایران امنیت پایدار و آرامش را برای افغانستان به همراه خواهد داشت.

"پاسوال" رحمت الله روفی گفت: ما با کشور جمهوری اسلامی ایران مشترکات فراوان و دشمن مشترک داریم و این نشست ها و تفاهم نامه ها می تواند سطح امنیت دو کشور را بالاتر ببرد.

وی افزود: هماهنگی و تبادل اطلاعات و عملیات های لازم برای جلوگیری از تهدید امنیت دو کشور مورد توافق ما است و لذا سعی می کنیم از قاچاق مواد مخدر و شرارت ها مرزی با هماهنگی و همکاری مرزبانان جمهوری اسلامی جلوگیری کنیم و در این راستا و به منظور برقراری امنیت پایدار در مرزهای دو کشور از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

این مقام مسئول افغانستان افزود: این نشست ها با هماهنگی لازم در آینده نزدیک درکشور افغانستان و استان هرات برگزارخواهد شد تا با ارتباط و تعامل بیشتر نقاط ضعف درمرزها مورد بررسی قرار گیرد.

فرمانده مرزبانی افغانستان در پایان گفت: تعامل و همکاری دوجانبه دو کشور سرنوشت ساز و امنیت آور بوده و لذا امیدواریم با کمک وهمدلی طرفین ازامنیت مطلوب در مرز های مشترک برخوردار شویم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز