خبرگزاری کار ایران

فانی:

دانش آموزان باید تعامل با یکدیگر را یاد بگیرند

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۷۴۰

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهداف شش گانه تربیت در سند تحول بنیادین گفت: مهم‌ترین نوع تربیت در برنامه‌های سازمان دانش آموزی تربیت اجتماعی است که باید در راس تمام فعالیت‌های سازمان قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، علی اصغر فانی در آیین بازدید و افتتاح هشتمین اردوی ملی پیش آهنگان پیشتازان سازمان دانش آموزی که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد با تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت به مربیان حاضر در اردو اظهارکرد: برگزاری اردوی پیش آهنگان پیشتازان را پس از سال‌ها وقفه مبارک می دانم  و امیدوارم این اردو به اهداف متعالیش مطابق با سند تحول بنیادین برسد.

وی افزود: در این اردو دانش آموزان باید یاد بگیرند که چگونه با هم تعامل داشته باشند نظرات یکدیگر را بشنوند و آستانه تحمل خود را بالا ببرند تا بتوانند در یک کار جمعی و گروهی مهارت‌های چگونه با هم زیستن را به خوبی فرا بگیرند .

 فانی ادامه داد: دانش آموزان در ذیل فعالیت‌های مختلف در سازمان دانش آموزی چگونگی مسئله یابی، مسئله شناسی، مهارت‌های حل مسئله ، مدیریت گروهی، تشکیلاتی، هویت تشکیلاتی و چگونگی مواجه با مسائل مختلف را یاد بگیرند و بتوانند علاوه بر تحمل نظرات مخالف آن‌ها را نسبت به مسائل روز مجاب کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که دوران دستورهای آمرانه و فشار بر دانش آموزان تمام شده است، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ تعامل، تفاهم  و گفتگو را در دانش آموزان نهادینه کنیم و تلاش کنیم تا زمینه حضور در مجامع داخلی و جهانی در آن ها فراهم شود.

وی ادامه داد: توافق هسته ای نمونه‌ای از حضور فعال و موثر ایرانیان در مجامع بین المللی بود که با حمایت‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و مدیریت رئیس جمهور به پیروزی بزرگی تبدیل شد.

فانی با بیان این که تقویت فعالیت‌های سازمان دانش آموزی خواسته رئیس جمهور است تصریح کرد: تقویت فعالیت‌های سازمان باید به فعال‌تر شدن دانش آموزان در صحنه‌های مختلف اجتماعی و مسئولیت پذیر کردن آنها در مجامع داخلی  منجر شود و باید تلاش کنیم مربیان و دانش آموزان در قالب برگزاری این اردوها به توانمندی و کاراِیی در اداره امور برسند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سیاست تمرکز زدایی به عنوان یکی از سیاست های پنج گانه آموزش و پرورش در دولت یازدهم گفت: باید کارها را در آموزش و پرورش تفویض اختیار کنیم که لازمه آن تقریب نگرش ها خواهد بود و می تواند باعث افزایش خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان برای تصمیمات آتی آنها باشد.

وی  خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و روسای آموزش و پرورش مناطق و نواحی سراسر کشور خاطرنشان کرد: باید از توان سازمان دانش آموزی به عنوان یک نهاد بومی غیر دولتی بهره ببرید.

فانی خطاب به مربیان حاضر دراردو گفت: تلاش کنید با ارتقای کیفیت فعالیت ها در سازمان و با هدف گذاری شفاف نسبت به جذب حداکثری دانش آموزان موثرتر باشبد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز