خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

روزانه 2 هزار تبعه غیرمجاز از کشور طرد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۹۶۸۹۵

وزیر کشور با تاکیدبر اینکه ایران در قبال اتباع بیگانه غیرمجاز هیچ مسئولیتی ندارد، گفت: روزانه 2 هزار تبعه غیرمجاز را از کشور طرد می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمانی فضلی در حاشیه جلسه هماهنگی پوشش بیمه‌ای اتباع افغان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه آیا خدمات بیمه‌ای شامل اتباع بیگانه غیرمجاز هم می‌شود یا خیر، گفت: یکی از اهداف ما برای اجرای این طرح این است که بتوانیم امر ساماندهی اتباع بیگانه را در کشور به نحوی هدایت کنیم که در آنها انگیزه ایجاد شود تا بجای اینکه غیرمجاز وارد کشور شوند به صورت مجاز و با هماهنگی‌های قبلی وارد شوند.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر تعداد قابل توجهی اتباع بیگانه غیرمجاز در کشور داریم و ما روزانه حدود 2 هزار نفر از این افراد را از کشور طرد می‌کنیم ولی این افراد با استفاده از فضاهایی که در مرزهای کشور ما قرار دارد، مجددا وارد کشور شده و در ادامه دچار آسیبهای زیادی هم می‌شوند.

رحمانی فضلی با تاکید براینکه دولت جمهوری اسلامی هیچ مسئولیتی در قبال افرادی که به صورت غیرمجاز وارد کشور می‌شوند، ندارد؛ تصریح کرد: اما در مقابل کسانی که به صورت مجاز وارد کشور می‌شوند، گذرنامه و اقامت هم دارند ما آنها را مانند هموطنان خودمان گرامی می‌داریم و خدماتی که در اختیار ما است در اختیار آنها هم قرار خواهیم داد.

وزیر کشور با بیان اینکه تصمیمی که امروز گرفته شد؛ فقط برای افغان‌هایی است که به صورت مجاز وارد کشور می‌شوند، گفت: برای افراد غیرمجاز هیچ امتیازی قائل نیستیم و در هر کجا باشند، برخورد، جمع‌آوری و به کشور خودشان عودت می‌دهیم.

وی اضافه کرد: هماهنگی‌هایی را با افغانستان انجام دادیم و آنها قول دادند که اتباع آنها اگر بخواهند از مرز دوباره به کشور ما بازگردند به صورت مجاز بازگردند و تسهیلات نیز در اختیارشان قرار گیرد.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره اظهارات سخنگوی  وزارت کشور مبنی براینکه از استانداران و فرمانداران ارزیابی های دقیقی صورت می‌گیرد و اینکه آیا ممکن است؛ تغییراتی در راه باشد، گفت: همه دستگاههای اجرایی روزانه مدیران خودشان را ارزیابی می‌کنند و اینکه آیا این ارزیابی‌ها منجر به تغییر می‌شود یا خیر، بستگی به نتایج دارد و اگر نتایج به گونه‌ای باشد که موجب رضایت‌مندی ما نباشد، قطعا تغییر ایجاد خواهیم کرد. ولی اینکه آیا در حال حاضر تغییری در دستور کار است یا خیر جوابش منفی است و تغییر استاندار و یا فرمانداری در دستور کار ما قرار ندارد.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا برای اجرای طرح پوشش بیمه‌ای با دولت افغانستان همکاری دارید یا خیر، افزود: با دولت افغانستان خیر اما با کمیساری  سازمان ملل همکاری داریم و توقع ما از کمیساری این است که سهمشان را بالا ببرند و ما تلاشمان را در راستای افزایش این سهم خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امسال از طریق بیمه سلامت ایرانیان و از طریق بیمارستانهای دولتی اتباع افغانی را تحت پوشش بیمه خواهیم برد و شرایط را به گونه ای مهیا خواهیم کرد تا امکان خدمات رسانی در تمام نقاط کشور برای آنها فراهم باشد.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز