خبرگزاری کار ایران

جلودارزاده:

اهدای جایزه بانوی کارآفرین سال، معرفی الگویی از زن در دنیای امروز است

asdasd
کد خبر : ۲۹۴۵۷۸

رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه و همایش نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار گفت: اهدای جایزه بانوی کارآفرین برای معرفی الگویی مناسب از زن ایرانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سهیلا جلودارزاده در نشست خبری همایش و نمایشگاه بین‌المللی نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار، گفت: زنان همواره نقش ارزنده و حافظ تمامیت ارزی کشور را داشته‌اند که این مسئله چه در ادبیات کهن و چه در ادبیات معاصر ما مشخص است و اکنون هدف ما این است که دوباره این نقش را پس از تحریم‌ها به نمایش بگذاریم.

مشاور وزیر صنعت و معدن با بیان اینکه در نمایشگاه امسال چهار رکن با هم همکاری می‌کنند، گفت: دولت، بخش خصوصی، سازمان‌های مردم‌نهاد و دانشگاه‌ها همکاری مشترکی را در این همایش خواهند داشت. ما همواره به دنبال همکاری میان دانشگاه و تولید و صنعت بودیم اما اکنون به دنبال ارتباط میان دانشگاه و توسعه هستیم.

وی با اشاره به اهدای جایزه بانوی کارآفرین سال اظهار کرد: این جایزه به جهت معرفی مدل توسعه یافته ای از زن در دنیای امروز و در جمهوری اسلامی، اهدا می‌شود. در ابتدا با نظر هیات علمی قوی این همایش زنان توانمند در 28گروه فعالیتی اقتصای، اجتماعی، فرهنگی، خیریه‌ای و... معرفی می‌شوند. سپس در 7 گروه عمده نمونه‌های عالی تشویق شده و سپس از میان آنها یک بانوی برتر کارآفرین انتخاب می‌شود.

رئیس اتحادیه زنان کارگر افزود: قرار است دراین نمایشگاه یک محله یا کریدور کارآفرینی و کسب و کار ایجاد شود که در آن خلاءهای موجود در جامعه برای کارآفرینان مرتفع شود و با توجه به حضور کسب وکارهای خرد، متوسط، بزرگ، شرکت‌های دانش‌بنیان و مشاورین و اتحادیه‌ها الگوی خوبی برای تجربه به وجود بیاید.

جلودارزاده با اشاره به اینکه امیدواریم خروجی این نمایشگاه نهضت کارآفرینی و اشتغال‌زایی باشد تصریح کرد: هر چهار رکن حاضر در این همایش باید در مسیر کارآفرینی و اشتغال که به صورت کارخانه‌های بزرگ، شرکت‌های دانش‌بنیان و چه با کارهای خانگی باید حضور داشته باشند.

وی توضیح داد: در این شرایط خاص و برای آنکه پس از تحریم‌ها مشکلی به وجود نیاید یعنی به کشوری واردکننده تبدیل نشویم به چنین نمایشگاهی نیاز داریم. پیام این نمایشگاه این است که زنان به تولید کالای ایرانی و مصرف کالای ایرانی خواهند پرداخت.

وی در پایان اشاره کرد: در این همایش کشورهای دیگر نیز حضور دارند و امیدوارم از این طریق درهای بازارهای جهانی بر روی زنان کارآفرین ما باز شود.

نیازمند اندیشه‌ورزی زنان هستیم

در ادامه این نشست جلیل خاوندکار دبیر کمیته علمی این همایش اظهار کرد: ما به زودی وارد فضای آزاد مبادلات جهانی می‌شویم که در این مبادلات نیازمند اندیشه‌ورزی هستیم و بخش عظیمی از اندیشه‌ورزی ما به زنان تعلق دارند، زیرا زنان ما در سطوح مختلف از جمله در سطح جهانی در حوزه اندیشه‌ورزی بسیار موفق بوده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن اکنون به دقت نیاز داریم و زنان ما بسیار با دقت کار می‌کنند و در آخراینکه ما نیاز به تعادل داریم و زنان به تعادل برای حضور در فضای آزاد مبادلات جهانی کمک می‌کنند.

وی ادامه داد: کمیته علمی این همایش با همکاری دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران، الزهرا و پارک‌های علمی و فناوری و... تشکیل شده است و توانسته مبانی نظری را به عمل نزدیک کند.

وی در ارتباط با کتاب معرفی زنان کارآفرین گفت: در این کتاب 200 مدل کسب و کار موفق معرفی شده تا مرجعی برای زنان باشد. همچنین محله کارآفرینی در همایش نیز قرار است تمرینی از کسب و کار پیشرفته با ارائه تسهیلات را برای کارآفرینان و فعالان اقتصادی ارائه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز