خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزات بهداشت؛

هتک حرمت اجساد در فضای مجازی مورد تأیید ما نیست

کد خبر : ۲۹۳۷۴۸

دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزات بهداشت گفت: رویداد هتک حرمت اجساد در فضای مجازی مورد تأیید ما نیست افرادی که این کار را‌ کرده‌اند شئونات دانشجویی را رعایت نکرده و موجب جریحه‌دار شدن احساسات جامعه شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، وحید صرامی با بیان اینکه جهت برخورد با مسئله هتک حرمت اجساد در دانشگاه‌های علوم محمل‌های قانونی فراهم است، اظهار کرد: گرچه در آیین‌نامه انضباطی این وزارتخانه مصداق مصرحی وجود ندارد اما در صورتی بخواهیم به این موارد رسیدگی شود محمل‌های قانونی آن در شورای عالی انضباطی فراهم است.

وی افزود: در قالب قوانین پیش‌بینی شده با این نوع تخلفات برخورد می‌شود، در صورت برخورد با این موارد که جزو مصادیق تخلفات محسوب می‌شود باید سطوح آن مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به سطح آن گروه‌های آموزشی برخورد قاطعی با آن بکنند.

صرامی شدت بازتاب تخلف را در برخورد با آن دخیل دانست و عنوان کرد: یکسری از تخلفات چون بازتاب بیشتری در فضای عمومی و رسانه‌ای جامعه دارند مسلماً نیاز به برخورد شدیدتری هم دارند و حتما باید در سابقه انضباطی فرد خاطی نوع تخلف ثبت شود.

وی ادامه داد: رویداد هتک حرمت اجساد در فضای مجازی مورد تأیید ما نیست افرادی که این کار را‌ کرده‌اند شئونات دانشجویی را رعایت نکرده و موجب جریحه‌دار شدن احساسات جامعه شده‌اند، حال این کار تا چه حد  بازتاب داشته است؟ این افراد چه کسانی بوده‌اند؟ دانشجو بوده‌اند یا خیر؟ همچنین سطح برخورد با آن جای بررسی دارد.

دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت اظهار کرد: در شورای مرکزی انضباطی وزارت بهداشت آیین‌نامه رفتار و پوشش حرفه‌ای دانشجویان علوم پزشکی وجود دارد که دانشجویان طبق این آیین‌نامه ملزم به رعایت رفتار و پوشش و اخلاق حرفه‌ای هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز