خبرگزاری کار ایران

اوحدی مطرح کرد:

آغاز سفر به حج تمتع از اول شهریور/ صدور روادید حج تمتع از پایان هفته

asdasd
کد خبر : ۲۹۳۰۷۳

رئیس سازمان حج و زیارت از آغاز سفر به حج تمتع از اول شهریور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعیداوحدی رئیس سازمان حج و زیارت در نشست خبری که صبح امروز در این سازمان برگزار شد؛ ضمن تشریح اقدامات مربوط به اعزام زائران به حج تمتع اظهار داشت: امسال سهمیه حجاج 61 هزار نفر است که 53 درصد را خانم‌ها و 47 درصد را آقایان تشکیل می‌دهند. متوسط سن زائران نیز 57 سال است که این میانگین نسبت به سال گذشته یک سال و نیم کاهش یافته است.

وی افزود: مسن‌ترین فرد اعزامی به حج تمتع یک فرد 93 ساله از سیرجان و کوچکترین زائر 6 ساله از کهکیلویه و بویراحمد است.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه به دلیل استقبال زائران سفرهای مدینه 12 درصد نسبت به سال گذشته گسترش یافته است، افزود: اولین پرواز زائران به حج تمتع از فرودگاه امام از اول شهریور آغاز می‌شود و آخرین پرواز اعزامی 26 شهریور ماه است.

وی ادامه داد: پرواز بعدی از ششم مهرماه تا 26 مهر نیز ادامه خواهد داشت. همچنین وزارت حج عربستان نرم‌افزاری ایجاد کرده که تمامی اطلاعات زائرین باید در این نرم‌افزار ثبت شود تا در زمان صدور ویزا این اطلاعات در دسترس باشد که سازمان حج ایران جز 4 کشور در ثبت صحیح این اطلاعات است.

اوحدی از برگزاری سمینار مدیران 19 ایستگاه هوایی در روز گذشته خبر داد و گفت: بیشترین زائر برای ایستگاه پروازی تهران با 10 هزار زائر است و کمترین آن مربوط به استان ایلام می‌شود که تنها یک کاروان دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت از تحقق صددرصدی طرح انطباق پزشکی خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار تمامی زائران خانم توسط پزشکان زن مورد معاینه قرار می‌گیرند. همچنین امسال 70 درصد تنوع غذایی برای زائران مکه بیشتر شده است.

وی درباره برنامه اعزام تابستانی اربعین نیز اظهار داشت: برنامه اعزام از 23 تیرماه آغاز شده و تا 26 شهریور ماه ثبت‌نام‌ها ادامه دارد و قیمت‌ها با توجه به کار کارشناسی  10درصد کاهش یافته است و ما به قیمت سال 93 برگشته‌ایم.

اوحدی با بیان اینکه تا پایان تابستان 60 هزار نفر به عتبات اعزام می‌شوند، نسبت به تبلیغات برخی شرکت‌ها درباره اعزام عتبات به صورت قسطی و یا با قیمت بسیار کم هشدار داد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه در سال گذشته حتی یک کاروان حج با مشکلات امنیتی روبرو نشد، خاطرنشان کرد: کیفیت هتلها تا حدود 30 تا 35 درصد افزایش یافته و 60 هتل نیز از چرخه خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد گیت‌های ورودی گذرنامه برای اربعین امسال سه برابر می‌شود، گفت: خیرین می‌توانند از طریق شماره حساب 561844444405 بانک سپه شعبه استاد نجات الهی به ستاد اربعین کمک کنند.

اوحدی با اشاره به اینکه امسال تا پایان مرداد ماه زائر سرای شهدای طریق القدس با ماموریت ویژه برای خدمت‌رسانی به زائران عتبات در مرز چزابه به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ظرفیت این زائر سرا 5 هزار نفر است، اما در شرایط ویژه بیش از 7 هزار نفر در این زائرسرا اسکان داده خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه تمام زائران اربعین،‌ عتبات و تمتع بیمه خواهند شد، اظهار داشت: امسال علاوه بر پوشش بیمه دو بسته ویژه بیمه تکمیلی توسط بیمه ایران ارائه خواهد شد.

اوحدی با بیان اینکه از پایان هفته صدور روادید حج تمتع آغاز می‌شود، درباره تامین امنیت زائران نیز گفت: در جلسه‌ای که در ماه رمضان با وزیر حج عربستان داشتیم، تاکید ویژه‌ای در ایجاد آرامش و تامین امنیت زائران داشتیم.

وی ادامه داد: امسال برای اولین بار اگر زائری به بیمارستان سعودی برود، یک دستگاه موبایل و سیم کارت به او داده می‌شود و زائر می‌تواند با تک شماره یک به صورت مستقیم از محل بیمارستان با پزشک متخصص مرکز پزشکی حج و زیارت ارتباط برقرار کند.

اوحدی همچنین درباره گمشدگان در سفر حج توضیح داد و گفت: امسال برای اولین بار تمامی اطلاعات زائران از طریق پدهایی که در اختیار مجموعه امدادی قرار گرفته، این امکان را می‌دهد که محل کاروان و نقشه محله کاروان فرد شناسایی شود، از سویی دیگر برنامه‌ای هم در قالب gps برای گمشدگان و افراد مسن نیز در دستور کار داریم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز