خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان زندان‌ها در گفت‌وگو با ایلنا:

ارتباط با خانواده فقط در مرحله بازجویی محدود است/ارائه خدمات قضایی و حمایتی به فرهنگیان زندانی

رییس سازمان زندان‌ها با اشاره به تفاهم‌نامه این سازمان با آموزش و پرورش از ارائه خدمات قضایی و حمایتی به فرهنگیان زندانی و خانواده‌های آنها خبر داد.

اصغر جهانگیر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که با توجه به تفاهم‌نامه این سازمان با آموزش و پرورش قرار است؛ معلمان برای آموزش به زندان‌ها اعزام شوند، آیا از تجربیات و تخصص معلمان زندانی نیز استفاده خواهد شد، اظهار داشت: ما در زندان با در نظرگرفتن اینکه افراد دارای چه تخصص هایی هستند، قطعا از توانایی و استعداد آنها برای آموزش سایرین استفاده خواهیم کرد واین برنامه برای معلمان نیز صدق می‌کند.

وی افزود: همچنین ما برای زندانیان  برنامه‌های اصلاحی و تربیتی در داخل زندانها داریم و تلاش می‌کنیم؛ شرایط بازگشت به جامعه را پیدا کنند.

رییس سازمان زندان‌ها اضافه کرد: در حال حاضر با انجمن هایی که در سراسر کشور ایجاد کردیم، ارتباط خوبی با خانواده زندانیان برقرار شده و دیدارهای مرتبی را با خانواده‌هایشان دارند.

جهانگیر با تاکید بر اینکه شاید کمتر جایی در دنیا باشد که تا این اندازه ارتباط بین زندانی و خانواده هایشان باشد، گفت: فقط ممکن است؛ در محدوده زمانی کوتاهی که فرد زندانی در مرحله بازجویی قرار دارد، آن هم با توجه به محدودیت‌های قانونی امکان دسترسی کمتر و محدودتر باشد.

وی ادامه داد: در غیر این صورت فرد زندانی در همه مواقع ارتباطات خوبی چه حضوری و چه تلفنی با خانواده‌هایشان دارند و این کمک می‌کند که دغدغه و نگرانی خانواده‌ها از بین برود.

رییس سازمان زندان‌ها با اشاره به تفاهم‌نامه این سازمان با آموزش و پرورش از ارائه خدمات قضایی و حمایتی به فرهنگیان زندانی و خانواده‌های آنها خبر داد و گفت: شناسایی فرزندان در حال تحصیل و ترک تحصیل کرده زندانیان و ارائه مشخصات و محل تحصیل آنان به وزارت آموزش و پرورش جهت دریافت خدمات آموزشی و مشاوره‌ای از دیگر تعهدات ما در این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

کد خبر : ۲۹۲۹۳۸