خبرگزاری کار ایران

چمران:

ساخت‌وساز در حریم رودخانه‌ها باید جرم تلقی شود

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۹۱۲

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید با همکاری مجلس شورای اسلامی قانونی تدوین شود تا بر اساس آن ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها جرم تلقی شود نه تخلف.

به گزارش ایلنا، مهدی چمران در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورا با اشاره به حوادث اخیر و وقوع سیلاب گفت: با توجه به اینکه ساخت و سازها در حریم رودخانه ها موجب به وجود آمدن شرایط بحرانی در هنگام وقوع سیلاب داشته است باید ساز و کاری اندیشیده شود تا هر چه سریعتر از این مهم پیشگیری به عمل آید.

رییس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها تخلف محسوب می شود اما آنچه به نظر می‌رسد این است که عملا شاهد بروز این تخلف هستیم پس باید این امر تقبیح  و ضوابط قانونی در برخورد با متخلفین بیش از پیش سختگیرانه شود.

چمران خطاب به سالاری رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورا گفت: باید لایحه‌ای پیشنهادی تنظیم شود که این موضوع می‌تواند هم توسط کمیسیون شهرسازی و معماری شورا یا از طریق شورای عالی استان‌ها تهیه شده و به مجلس پیشنهاد شود تا بر مبنای آن ساخت و ساز در حریم رودخانه ها از حالت تخلف به جرم تبدیل شود تا قانون شدت عمل بیشتری در برخورد با آنان به خرج دهد.

چمران همچنین با اشاره به گزارش اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور و نیز اظهارات اعضای شورا در خصوص وقایع اخیر گفت: پیش بینی تمهیدات لازم در هشدار سریع و اطلاع رسانی سریع به هنگام بحران ضروری می نماید، بنابراین باید هر چه سریعتر در این امر اقدامت مرتبط صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز