خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام پزشکی :

نگاه کنونی به رشته فیزیوتراپی مطلوب نیست

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۴۷۵

رئیس سازمان نظام پزشکی، گفت : نگاه کنونی به رشته فیزیوتراپی مطلوب نیست. با توجه به آنکه جامعه ایرانی رو به سالمندی پیش می رود. همچنین تغییر الگوی بیماری ها و افزایش طول عمر افراد جامعه سبب می شود، نیازهای فیزیوتراپی متفاوت شود.

به گزارش ایلنا، علیرضا زالی گفت: نگاه ما در تعرفه گذاری منصفانه نیست و سازمان نظام پزشکی تا دقیقه نود برای تعرفه فیزیوتراپی تلاش کرد. بیش از میزان تعیین تعرفه برای این متخصصین از این مسئله رنج می‌بردم که از مفاهیمی چون ریسک فاکتور کار فیزیوتراپیست ها غفلت می ورزند  قدر و منزلت فیزیوتراپیست ها باید ارج نهاده شود دست یابی به این مسئله به اتحاد و انسجام صنفی و نا امید نشدن از ادامه تلاش ها نیاز دارد. ماندن در صحنه مفهومی مهم برای بخش های صنفی به شمار می رود . فرد در یک مجموعه نمی تواند در کنار مجموعه خود بماند و تلاشی نکند. از آنچه در خصوص مطالبات صنفی فیزیوتراپیست ها حاصل شده است راضی نیستم و باید با پرهیز از نگاهی حداقلی به این رشته نگریست.

وی با اشاره به حضور بازتوانی فیزیوتراپیست ها بیان کرد: از این مسئله نیابد غافل شد، که فیزیوتراپیست ها از نیروی جسمانی خود هنگام انجام خدمات این رشته بهره می برند و این مسئله، موضوع فرسایشی را برای آن ها به همراه دارد. هنگام تعرفه گذاری به این مسئله توجهی نمی شود. نگاه کنونی به رشته فیزیوتراپی مطلوب نیست. با توجه به آنکه جامعه ایرانی رو به سالمندی پیش می رود. همچنین تغییر الگوی بیماری ها و افزایش طول عمر افراد جامعه سبب می شود، نیازهای فیزیوتراپی متفاوت شود.

زالی تصریح کرد: نگاه پویا و دینامیک به رشته فیزیوتراپی هنوز در جامعه جا نیفتاده است. این مسئله کوچک کردن بهره مندی از رشته فیزیوتراپی است و در همه زمینه ها باید از بحث تکنیکی فیزیوتراپی بهره برد. ایفای نقش درست فیزیوتراپیست ها به نگریستن به عرصه سلامت با عینکی متفاوت نیاز دارد.در کنار آن باید رجوع علمی و آکادمیک به رشته فیزیوتراپی شود. بر مبنای همین سیاست است که جامعه باید نگاهی متفاوت به این رشته را تجربه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز