خبرگزاری کار ایران

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر:

نباید از امکانات هلال احمر برای مقاصد سیاسی استفاده شود

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۳۳۴

دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت:نباید از امکانات، جایگاه و هویت هلال احمر با هر عنوانی، برای مقاصد سیاسی استفاده شود و ما نیز نباید خودمان را آلوده این مباحث کنیم.

به گزارش ایلنا، علی اصغر احمدی در اختتامیه همایش مدیران ستادی و عامل استان‌های جمعیت با اشاره به این که تاکید ما همواره به استفاده از مبانی مطالعاتی و همه ظرفیت‌های درونی جمعیت بوده است، اظهار کرد: همواره معتقدیم که هلال‌احمر ظرفیت هایی دارد که باید از همه آنها به درستی استفاده کرد؛ بنابراین همه مطالعات و تحقیقاتی که سابق بر این در جمعیت انجام شده، مورد استفاده قرار خواهد گرفت و از کارشناسان طرح تحول نیز می‌خواهیم تا در تدوین برنامه ها به ما کمک کنند.

وی همچنین درباره مباحث مطرح شده در این همایش، گفت: مجموعه مطالب مطرح شده در همایش باید دسته بندی شده  و آنچه در ستاد قابل اجراست؛ به اجرا درآمده و باید مواردی که نیاز به اصلاح دارد را در بازه زمانی مشخص، تفکیک کنیم.

تاکید بر پرهیز از ورود به مباحث سیاسی

دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به این که در پایان سال با دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری مواجه‌ایم، گفت: در اهداف اساسی هلال احمر به بی‌طرفی و بی غرضی تاکید شده است؛ لذا نباید از امکانات، جایگاه و هویت هلال احمر با هر عنوانی، برای مقاصد سیاسی استفاده شود و ما نیز نباید خودمان را آلوده این مباحث کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جامعیت و حیثیت هلال احمر در هر شرایطی باید پاک بماند، عنوان کرد:حس اعتماد عمومی به هلال احمر یک اصل بوده و باید همواره در زمینه حفظ آن تلاش کرد.

برنامه ششم جمعیت زمینه اجرایی کردن برنامه‌ها

وی در باره تهیه برنامه ششم توسعه هلال احمر، گفت: برنامه میان مدت هلال احمر همین برنامه ششم توسعه خواهد بود و این برنامه می تواند ملاکی برای فراهم کردن زمینه های اجرایی برنامه ها باشد.

ضرورت اجرای پروژه های جمعیت بر مبنای طرح جامع

احمدی با تاکید بر اینکه پروژه‌های جمعیت هلال احمر باید بر مبنای طرح جامع جمعیت، اجرایی شود، یادآور شد: به عنوان نمونه در ساخت و راه اندازی پایگاه‌ها، ضروری است تا جانمایی‌های دقیقی داشته باشیم و نوع کمک‌ها را به سمتی ببریم که مجموعه هلال‌احمر در برنامه خود دیده است.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر ضرورت تکمیل پروژه‌های ناتمام دارای بیش از ۷۰ درصد پیشرفت، افزود: استان‌ها باید به این مهم توجه کنند که تا پایان نیافتن پروژه‌های ناتمام، هیچ پروژه جدیدی را آغاز نکنند.

تاکید بر بومی کردن برنامه های استانها

احمدی با اشاره به توجه به بومی کردن برنامه ها با توجه به شرایط استان ها، خاطرنشان کرد: بر این اساس با توجه به یک نقشه راه و ارزیابی نیازهای هر استان، می توان امکانات و تجهیزات مورد نیاز آن استان را تامین کرد.

وی تاکید کرد: همچنین اگر اعتباری به یک پروژه و برنامه ای خاص اختصاص یابد، باید در همان پروژه و برنامه مربوطه آن را هزینه کرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با تاکید بر این که هلال احمر و مدیران آن باید وابسته به هلال احمر باشد، تصریح کرد: لذا همه نیروهای انسانی جمعیت باید بر پایه اعتقاد به باورهای درونی این جمعیت انتخاب شوند.

وی آموزش همگانی را مساله ای جدی عنوان و اظهار کرد: این مهم را باید تعیین کنیم که چه تعداد از افراد جامعه را تا چه زمانی قرار است زیر پوشش این آموزش قرار دهیم.

ضرورت تهیه بانک املاک و موقوفات جمعیت

احمدی با تاکید بر تهیه بانک املاک و موقوفات و موهبات جمعیت هلال احمر، ابراز کرد: باید این بانک برای همه استان ها تهیه شده وعلاوه بر آن در جذب کمک های مردمی و خیرین باید دستورالعملی برای روش های جذب کمک های مردمی و داوطلب تهیه و تدوین شود.

به گفته وی اگر بحرانی در کشور رخ می دهد؛ نه فقط هلال احمر، داوطلبان و امدادگران آن، بلکه باید همه مجموعه جمعیت را برای کنترل آن بحران آماده کنیم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر اعلام کرد: به زودی چارچوبی را در جمعیت  تعریف خواهیم کرد تا در پدافند غیرعامل برنامه ای مشخص داشته باشیم.

ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌های آموزش در استان‌ها

احمدی با اشاره به رفع خلا جدی هلال‌احمر در زمینه آموزش، پژوهش و فناوری گفت: بر این اساس باید زیرساخت‌های آموزش در استان‌ها فراهم و برنامه های لازم در حوزه های آموزش، پژوهش و فناوری تدوین شود.

وی هلال احمر ایران  را از هر نظر جزء جمعیت های تراز اول دنیا دانست  و اذعان کرد: هلال احمر ایران ظرفیت دارد تا در دنیا با راه اندازی دانشگاه بین المللی نمود و بروز بیشتری از خود نشان دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز