خبرگزاری کار ایران

قائم مقام سازمان بهزیستی کشور:

۲۴ هزار کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست از سوی بهزیستی حمایت می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۳۰۶

قائم مقام و مدیرکل حوزه ریاست سازمان بهزیستی کشور در حاشیه بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از مجموعه شیرخوارگاه صدف به گستردگی خدمات بهزیستی به آحاد جامعه اشاره کرد و گفت: در صورتی که مجلس شورای اسلامی حمایت های لازم را از بهزیستی داشته باشد، می توانیم خدمات را بدون نوبت به مددجویان ارائه کنیم.

به گزارش ایلنا، پهبد پورشبانان قائم‌مقام و مدیرکل حوزه ریاست سازمان بهزیستی کشور در حاشیه بازدید رئیس مجلس شورای اسلامی از مجموعه شیرخوارگاه صدف با اشاره به گستردگی خدمات بهزیستی به مردم، گفت: گستردگی بستر خدمات بهزیستی برای قشرهای مختلف از افتخارات این نهاد حمایتی است.

وی با اشاره به اینکه این سازمان دولتی در همه دوران زندگی از دوران تولد تا سالمندی به مردم خدمات ارائه می‌دهد، افزود: فعالیت در امور تخصصی توانبخشی و پیشگیری از اموری است که بهزیستی در آن نقش دارد.

وی با اشاره به اینکه بهزیستی به بالغ بر پنج میلیون نفر در کشور خدمات ارائه می‌دهد، تصریح کرد: یک میلیون و 100 هزار نفر از این جمعیت را معلولان تشکیل داده‌اند.

پورشبانیان با بیان اینکه ۱۸۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، افزود: ۲۴ هزار کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست نیز توسط سازمان بهزیستی حمایت می‌شوند که ۱۰ هزار نفر از کودکان بدسرپرست و یا بی‌سرپرست در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند و مابقی نیز با سرپرستی امین‌موقت نگهداری می‌شوند.

قائم‌مقام و مدیرکل حوزه ریاست سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه از مجلس شورای اسلامی درخواست داریم در آستانه برنامه ششم توسعه از خدمات یارانه بهزیستی که مقدار پایینی است، حمایت بیشتری داشته باشد، گفت: تقاضا داریم برای اینکه بتوانیم خدمات بهتری به مددجویان داشته باشیم مجلس حمایت بیشتری از ما در بخش تخصیص اعتبار داشته باشد.

 وی با بیان اینکه تقویت بنیان‌های خانواده از برنامه‌ها مؤکد بهزیستی است، در پایان یادآور شد: در صورتی ‌که مجلس شورای اسلامی حمایت لازم را داشته باشد، می‌توانیم خدمات را بدون نوبت به مددجویان ارائه دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز