خبرگزاری کار ایران

پلیس اجتماعی و امنیت مردم محور، دو رویکرد اصلی نیروی انتظامی

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۲۰۷

جانشین فرمانده ناجا گفت: رویکرد پلیس در جمهوری اسلامی ایران، امنیت مردم محور و پلیس اجتماعی است،

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار اسکندر مومنی که با هدف بازدید از مرزها و همچنین موضوعات امنیتی شهرها به استان کرمانشاه سفر کردند در جمع خبرنگاران گفت که خوشبختانه با آمادگی و هوشیاری مجموعه نیروهای انتظامی و امنیتی، امنیت کامل در مرزهای غرب کشور برقرار است.

وی با بیان این که رویکرد پلیس در جمهوری اسلامی ایران، امنیت مردم محور و پلیس اجتماعی است، ادامه داد: با این رویکرد و آمادگی نیروهای امنیتی و انتظامی و مشارکت مردم، امنیت کامل در کشور برقرار است.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه تصریح کرد: در هر صحنه ای که از ظرفیت عظیم مشارکت مردمی استفاده شده (در همه ابعاد و حوزه های انتظامی، راهور، مواد مخدر و ...) شاهد کاهش جرایم به ویژه در حوزه جرایم عمده و مهم بوده ایم؛ کاهش 11 درصدی جرایم خرد، کاهش هفت درصدی جرایم عمده و مهم، کاهش دو درصدی قتل و کشف بیش از 190 تن مواد مخدر در سراسر کشور که نسبت به چهار ماه ابتدای سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است، مبین این مطلب است.

این مقام انتظامی اظهار داشت که نیروی انتظامی به مانند گذشته برخورد با جرایم و ناهنجاری اجتماعی را در برنامه های خود داشته و همه جرایم را کنترل و پیگیری خواهد کرد.

مومنی همچنین در مورد تحرکات گروهک تروریستی داعش در کردستان عراق و این که آیا این گروهک در مرزهای ایران نیز تحرکاتی داشته یا خیر گفت: در بازدید صورت گرفته از استان‌ها مرزی شاهد آمادگی کامل و هوشیاری نیروهای نظامی و انتظامی و برقراری کامل امنیت در این مرزها بودیم.

جانشین فرماندهی ناجا با تصریح این که آماده برخورد با هرگونه سناریوی ناامنی هستیم، خاطرنشان کرد: امنیت کامل از نقطه صفر تا عمق کشور وجود دارد.

وی در مورد برنامه‌های پلیس برای کاهش سوانح جاده‌ای نیز اظهار کرد: در حکم مقام معظم رهبری بر موضوع تصادفات جاده‌ای اشاره شده و یکی از اولویت‌های اصلی پلیس نیز کاهش سوانح موجود است.

مومنی ارتقای فرهنگ رانندگی، استفاده از سیستم‌های هوشمند و نوین و پیگیری ایمنی خودروها را از اولویت‌ها و برنامه‌های پلیس برای کاهش تصادفات بیان کرد.

جانشین فرمانده ناجا وجود 17 میلیون خودرو و افزایش چشمگیر آن نسبت به سال‌های گذشته را یادآور شد و گفت: باید ‌با سیستم سنتی سوانح و تصادفات را کنترل کرد.

وی در مورد آمار جرایم در استان کرمانشاه نیز اظهار کرد: قتل با پنج درصد، سرقت به عنف 18 درصد و سرقت مسلحانه 17 درصد کاهش یافته است.

مومنی از افزایش بالغ بر 40 درصدی کشفیات مواد مخدر در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: جرایم عمده نیز کاهش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز