خبرگزاری کار ایران

سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات اعلام کرد:

آسیب‌دیدگی ٣٩ شهرستان و ۵۸ روستا از سیل و آب گرفتگی

asdasd
کد خبر : ۲۹۱۶۵۵

سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اعلام آخرین گزارش عملیات امداد و نجات و افزایش استانهای متاثر از سیل و آب گرفتگی عصر روز یکشنبه، گفت: تا ساعت ۸:۳۰ امروز سه شنبه ۳۰ تیر ماه، شمار حادثه دیدگان ۱۲ هزار تن بوده است.

به گزارش ایلنا، حسین درویشی با اعلام آخرین گزارش عملیات امداد و نجات سیل و آب گرفتگی عصر روز یکشنبه در ۱۴ استان کشور، گفت: تا ساعت ۸:۳۰ امروز، ۱۴ استان البرز، تهران، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، قزوین، کردستان، کرمان، مازندران، آذربایجان غربی، اصفهان، لرستان، مرکزی و چهارمحال و بختیاری از سیل و آب گرفتگی متاثر شده است.

سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به آسیب دیدگی ٣٩ شهرستان و ۵۸ روستا از سیل و آب گرفتگی، اظهار کرد: بر این اساس خدمات امداد ونجات لازم به ۷ هزار و ۶۰۰ تن از سیل زدگان ارائه شده و ۶۴۰ تن نیز از خدمت اسکان و تغذیه اضطراری بهره مند شدند.
 
وی با اشاره به مصدومیت ۴۰ تن از هموطنان در سیل و آب گرفتگی استان های کشور، عنوان کرد: در این زمینه ۱۱ تن از مصدومان به مراکز درمانی منتقل شده و ۱۹ تن نیز به صورت سرپایی درمان شدند.
 
تخلیه آب از  ۱۹۰ واحد مسکونی
 
درویشی با اشاره به یافتن ۷ مفقود شده جدید در سیل و آب گرفتگی ۱۴ استان کشور، گفت: بر این اساس ۶ مفقودی در روستای سیجان در محور کرج _ چالوس و یک تن در الموت استان قزوین یافت شده اند.
 
وی با اشاره به تلاش های امدادگران برای تخلیه آب از ۱۹۰ واحد مسکونی در استان های متاثر از سیل و آب گرفتگی، عنوان کرد: به این منظور ۱۳۰ تیم عملیاتی شامل ۵۶۰ امدادگر و نجات با به کارگیری ۱۳۰ خودروی عملیاتی و ۷۰ دستگاه موتورپمپ خدمات لازم را به هموطنان ارائه کردند.
 

به گفته سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سیل و آب گرفتگی ۱۴ استان کشور ۳۹۰ تخته پتو، ۶ هزار بطری آب معدنی، ۶ هزار  ۲۰۰ قوطی کنسرو و ۶ هزار و ۲۰۰ قرص نان از سوی جمعیت های استانی در میان سیل زدگان توزیع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز