خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در گفت‌وگو با ایلنا:

ستادهای خدمات سفر از بارندگی‌های روز گذشته مطلع بودند/ مدیریت‌بحران اعلام آمادگی کامل کرده‌بود

asdasd
کد خبر : ۲۹۱۵۶۴

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در ارتباط با حادثه طوفان و سیلاب روز گذشته اظهار کرد: ستادهای خدمات سفر در استان‌های مختلف از بارندگی کاملا آگاه بودند و اعلام کردند که ستاد مدیریت بحران استان‌ها آمادگی کامل را برای مقابله با تغییر شرایط آب و هوایی دارند.

محمد ابراهیم لاریجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با اقدامات ستاد خدمات سفر برای طوفان روز گذشته استانهای تهران و البرز گفت: اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی همواره مورد توجه اعضای ستاد خدمات سفر است و همواره به مردم توصیه می‌کنیم که در هنگام سفر با شماره 134 تماس بگیرند و نسبت به آب و هوای شهر مقصد و طول مسیر مطلع شوند. علاوه بر آن سامانه 09629 نیز اطلاعات آب و هوایی را علاوه بر دیگر اطلاعات به مسافران ارائه می‌کند.

وی  با بیان اینکه ستادهای استانی ما در مورد تغییرات آب و هوایی توجیه هستند، زیرا سازمان هواشناسی یکی از اعضای ستاد مرکزی خدمات سفر است؛ افزود:  در همین حادثه اخیر هم استان البرز و هم استان مازندران گزارش‌های خود را در روز جمعه به من ارائه دادند و معاون گردشگری و مدیر کل میراث فرهنگی استان مازندران اعلام کردند که از فردا هوای بارانی خواهیم داشت و اظهار کردند که ستاد مدیریت بحران استان آمادگی کامل دارد و اطلاع‌رسانی و توصیه‌های کافی به مردم صورت گرفته است. همچنین فرمانداری نیز کاملا آگاه است. بنابراین اطلاعات سازمان هواشناسی مورد بهره‌برداری ما قرار گرفت.

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر افزود: دیگر ستادهای ما نیز در این منطقه عنوان کرده بودند که از بارندگی اطلاع دارند و ستاد مدیریت بحران استان‌ها نیز در آمادگی کامل بسر می برند.

وی تصریح کرد: گزارشهای هواشناسی برای ما بسیار مهم است، زیرا محورهای مواصلاتی معمولا از مناطق کوهستانی و از مسیرهای دارای رودخانه عبورمی کند و با سیل و بارندگی و مه می توانند مواجه شوند. همچنین گزارشات هواشناسی در مناطق شهری نیز در ارتباط با نحوه  اسکان مسافران برای ما اهمیت دارد.

لاریجانی گفت: عضویت هواشناسی در ستاد خدمات سفر عضویتی بسیار مهم و مفید است و این سازمان همواره اطلاعات خود را به ما و ستادهای استانی ارائه می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز