خبرگزاری کار ایران

رییس انستیتو پاستور ایران خبر داد:

انتقال دانش فنی تولید واکسن به کشورهای جهان اسلام

asdasd
کد خبر : ۲۹۱۲۱۴

رییس انستیتور پاستور ایران دستاوردهای علمی و موفقیتهای این سازمان را در عرصه های داخلی و خارجی تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، مصطفی قانعی گفت: در حال حاضر انستیتو پاستور 141 نفر عضو هیئت علمی دارد و با این تعداد عضو در یک دوره 10 ساله در پایگاه ISI موفق به انتشار 11.5 مقاله به ازای هر عضو شده و در صدر تولیدات علمی کشور قرار دارد.

وی گفت: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در سال 2015  انستیتو پاستور را از لحاظ کیفیت مقالات در رتبه نخست با رتبه 7.3 و دانشگاه علوم پزشکی تهران را با رتبه 6  قرار داده است.

دکتر با بیان این که  انستیتو پاستور از لحاظ شاخص تعداد تولید بعد از پاریس، بلژیک، ایتالیا و کانادا، با 140 هیئت علمی، رتبه ششم را داراست گفت: بیشترین همکاری در خارج از کشور را با انستیتو پاریس در تولید  200 مقاله داشته ایم و خوشبختانه از سال 2013 جزو یک درصد دانشگاه­ها و مراکز تحقیقاتی برتر جهان هستیم.

رییس انستیتو پاستور ایران از طراحی یک بسته آموزشی فناور خبر داد و گفت: به همین دلیل واکسن سازان کشورهای جهان اسلام از مهرماه برای انتقال دانش فنی در زمینه تولید واکسن ها به کشور ما مراجعه می کنند.

دکتر قانعی همچنین در مورد کیفیت محصولات انستیتو پاستور گفت: ضمن کسب گواهینامه GMP، گواهینامه کیفیت در تولید سازمان غذا و دارو را در سال 93 کسب نموده و در تلاش برای کسب تاییدیه از سازمان جهانی بهداشت نیز هستیم.

وی افزود: سه مرکز رشد داریم و از لحاظ شرکت دانش بنیان با 68 شرکت در سه مرکز رشد، رتبه اول را در کشور داریم. 31 شرکت دانش بنیان تایید شده داریم و به نسبت جمعیت در رتبه اول قرار داریم.

دکتر قانعی ادامه داد: برای اولین بار مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی را برای تاسیس پارک فناوری سلامت گرفتیم و محصولات آماده صادرات در حوزه ب­س­ژ، هپاتیت اینترا وزیکال داریم و در آینده واکسن های پنتاوالان، واکسن MMR، ارتقاء واکسن هپاتیت و هاری انسانی و سایر واکسن ها را نیز خواهیم داشت.

وی افزود: از لحاظ آزمایشگاه با داشتن 20 آزمایشگاه مرجع منحصر بفرد  درکشور از جمله آزمایشگاه سیاه­سرفه، تولارمی، تب کیو، طاعون و هاری خدمات خاصی را که در دیگر جاها اریه نمی شود  ارائه می دهیم و در حال حاضر تنها رقیب ما در این خصوص آزمایشگاه مرجع پاستور فرانسه است .

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز