خبرگزاری کار ایران

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

شش بند از سیاست‌های کلی محیط زیست در مجمع تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۱۵۶

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام از لحاظ شدن سیاست‌های کلی محیط زیست در برنامه ششم و هفتم خبر داد.

به گزارش ایلنا، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری امروز ضمن تقدیر از حضور حماسه‌آفرین ملت ایران در پاسداشت حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس خاطرنشان کرد: مردم با وجود گرمای شدید و شب زنده داری به دلیل حضور در مراسم شب قدر حضور چشمگیری در تهران و سراسر کشور داشتند.

وی ادامه داد: در سراسر جهان و حتی آمریکا راهپیمایی روز قدس صورت گرفت و حرکتی که از ایران آغاز شده به نمایش باشکوه جهانی تبدیل شد درحالی که ما به جز روز جهانی قدس هیچ مراسم سیاسی بین‌المللی دیگری نداریم و این حرکت از ایران شروع شده است.امروز در سراسر جهان راهپیمایی روز قدس به صورت همزمان برگزار می‌شود که این نشاندهنده نقش‌آفرینی ملت ایران در صحنه‌های بین‌المللی است و ملت ایران می‌تواند کارهایی انجام دهد که تاثیر فرامنطقه‌ای داشته باشد.

 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این نشست خبری با اشاره به تصویب 6 بند از سیاست‌های کلی محیط زیست اظهار داشت: ما در جلسه امروز مجمع سیاست‌های کلی محیط زیست را دنبال کرده و تا بند 10 این سیاست‌ها پیش رفتیم و در جلسه آینده سیاست‌های کلی محیط زیست به تصویب می‌رسد و خدمت مقام معظم رهبری ارسال خواهد شد.

رضایی با اشاره به برخی انتقادها مبنی بر عدم توجه برنامه ششم توسعه به مسئله محیط زیست گفت: ما در مجمع در حال تصویب برنامه محیط زیست بودیم و پس از آنکه آن را تصویب کنیم به صورت یکجا به دولت و مجلس ابلاغ می‌کنیم و این برنامه در برنامه ششم و هفتم مورد ملاحظه قرار خواهد گرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه ششم از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: دولت در ماه‌های آینده برنامه خود را به مجلس ارسال می‌کند و بودجه سال 1395 بر اساس همین برنامه تنظیم و تصویب می‌شود که گام مهمی در توسعه کشور خواهد بود.

وی یکی از بندهای مهم سیاست‌های کلی برنامه ششم را مسئله رشد اقتصادی 8 درصدی عنوان کرد و گفت: برخی سؤال می‌کنند که چگونه با وجود تحریم‌ها و پایین آمدن قیمت نفت چنین چیزی امکان پذیر است.

رضایی در پاسخ به این ابهام اظهار داشت: ما در رشد اقتصادی منابع ملی را در نظر می‌گیریم و صرفاً به منابع دولتی بسنده نمی‌کنیم از این رو دسترسی به این رشد در طول 5 سال برنامه امکان‌پذیر خواهد بود و ما همه ظرفیت‌ها اعم از دولتی، خصوصی، منابع طبیعی و موقعیت ژئوپلتیک را نیز در نظر می‌گیریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دستیابی به رتبه اول علمی و فناوری را جزو سیاست‌های برنامه ششم دانست و تصریح کرد: دستیابی به این جایگاه در طول 5 ساله برنامه امکان‌پذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر لزوم نظارت بر اجرای برنامه ششم تاکید کردند و آئین‌نامه نظارتی مجمع نیز تصویب شده است از این رو شاید برنامه ششم اولین برنامه‌ای باشد که نظارت بر آن لحاظ می‌شود.

رضایی ضمن تشکر از معاونت برنامه و بودجه دولت یادآور شد: وزارتخانه‌ها در برنامه ششم همکاری صمیمانه‌ای با مجمع داشتند و پس از ارسال سیاست‌های برنامه ششم خدمت مقام معظم رهبری ایشان 110 سیاست پیشنهادی را در قالب 80 بند اصلاح و ابلاغ کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان در پاسخ به سؤالی درباره سیاست‌ داخلی برنامه ششم خاطرنشان کرد: ما سیاست کلی انتخابات را پیش از این خدمت مقام معظم رهبری فرستاده بودیم که در آن بسیاری از مسائل داخلی از جمله جایگاه و حضور احزاب در انتخابات و نیز شفافیت بیشتر انتخابات و حضور کاندیداها به صورت مفصل در آن بحث شده بود که در برنامه ششم نیز مورد لحاظ قرار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز