خبرگزاری کار ایران

وزیر محیط زیست عراق در گفت‌وگو با ایلنا:

برای حل ریزگردها به تهران آمدیم/مردم عراق مشکل تنفسی پیدا کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۶۷۳

وزیر محیط زیست عراق گفت: مردم عراق در برخی از شهرها گاهی با پدیده خاک‌گرفتگی و هجوم گسترده ریزگردها به معابر و منازلشان مواجه هستند.

وزیر محیط زیست جمهوری اسلامی عراق از جدیت مقامات تهران و بغداد برای حل مشکل ریزگردها خبر داد. 

قطیبه الجبوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص سطح روابط دولت مطبوع خود با جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ما به دنبال گسترش سطح روابط خود با کشور دوست و همسایه ایران هستیم.

الجبوری در ادامه با اشاره به حسن روابط فی مابین بغداد- تهران تاکید کرد: در حال حاضر ما دارای بالاترین روابط ممکن با ایران هستیم و با برنامه‌ریزی بلندمدتی که در وزارتخانه محیط زیست عراق شده است در سال‌های آینده این روابط توسعه خواهد یافت. 

این مقام عالی‌رتبه محیط زیست عراق در ادامه پیرامون مشکلات جاری مشترک با ایران گفت: در حال حاضر دو کشور درگیر پدیده طوفان‌های شن و ریزگرد هستند به طوری که مردم مناطق عراق همچون ایران با مشکلات تنفسی از ناحیه وجود گرد و خاک دست و پنجه نرم می کنند.

وزیر محیط زیست عراق در این رابطه متذکر شد: البته مشکل در برخی مناطق عراق حادتر بوده و هست در حدی که ساکنان در برخی از شهرها گاهی با پدیده خاک‌گرفتگی و هجوم گسترده ریزگردها به معابر و منازلشان مواجه هستند. 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز