خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی دانشگاه آزاد خبرداد:

برگزاری مسابقه طراحی یادمان‌های ملی

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۵۹۵

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری مسابقه طراحی یادمان‌های ملی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش ایلنا، محسن هاشمی با بیان اینکه با وجود گذشت 27 سال از پایان جنگ تحمیلی و به شهادت رسیدن بیش از 220 هزار نفر از مردم ایران در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تاکنون یادمان جامعی در کشور، به پاس گرامیداشت شهدای ایران زمین احداث نشده، گفت: اکثر کشورهای جهان که شاهد رویدادهایی مانند جنگ های بین المللی و داخلی بوده اند، برای گرامیداشت کشته شدگان وطن، اقدام به احداث یادمان های باشکوهی از سربازان وطن کرده اند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی، به عنوان بزرگترین دانشگاه ایران اسلامی، این رسالت را وظیفه خود می داند که با احداث یادمان نام - نوشته 220 هزار شهید دفاع مقدس در مجاورت مسجد امام علی(ع) و مرکز اسلامی پیامبر اعظم (ص) در واحد علوم و تحقیقات، ضمن ایجاد یک اثر تاریخی و پروژه ماندگار فرهنگی مبتنی بر هنر فاخر و جذابیتی منحصر به فرد، ادای دین به خانواده های معظم شهدا بعمل آورد.

 هاشمی همچنین از احداث یادمان نام - نوشته مشاهیر علمی و فرهنگی ایران خبر داد و اظهار داشت: این یادمان در راستای گرامیداشت دانشمندان، علما، نخبگان و هنرمندان ایران در طول تاریخ است. لذا در نظر داریم یادمان مشاهیر را نیز در مجاورت کتابخانه بزرگ و مرکز اسناد واحد علوم و تحقیقات احداث کنیم.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در جهت ارتقای کیفی و هنری این اثر ماندگار، در نظر داریم طراحی یادمان نام - نوشته 220 هزار شهید انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین یادمان مشاهیر ایران را به مسابقه بگذاریم.

محسن هاشمی در ادامه ضمن دعوت از اساتید، متخصصان و دانشجویان رشته های معماری و گرافیک برای شرکت در این مسابقه، اظهار داشت: علاقمندان می توانند برای دریافت اطلاعات تکمیلی این مسابقه به آدرس اینترنتی www.omran.iau.ac.ir مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز