خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن تالاسمی در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

خروج حدود 6 هزار بیمار تالاسمی از شمول بیماران خاص

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۹۹۶

رئیس انجمن تالاسمی ایران از خروج بین 5 تا 6 هزار بیمار تالاسمی از شمول بیماران خاص تا پایان سال خبر داد.

مجید آراسته در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره وضعیت بیمه بیماران تالاسمی گفت: بخش اعظمی از  بیماران تالاسمی بینابینی و داسی شکل از شمول بیمه خارج شده‌اند و همچنان این روند ادامه دارد.

وی افزود: برخی بیماران تالاسمی زمانی که برای گرفتن دفترچه‌های جدید مراجعه می‌کنند از شمول بیمه بیماران خاص خارج می‌شوند و دفاتر عادی دریافت می‌کنند.

آرسته تاکید کرد: آنچه تامین اجتماعی در این زمینه بیان می‌کند؛ این است که وقتی این بیماران برای خون‌گیری و دریافت داروی خاص مراجعه می‌کنند، ارائه خدمات رایگان است اما باقی خدمات این افراد مشمول دریافت فرانشیز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این اقدام از سه سال پیش آغاز و از نیمه دوم سال گذشته شدت بیشتری گرفته است، گفت:‌ برخی از بیماران ما برای دریافت دارو‌های خاص خود نیز دچار مشکل هستند و چون دفترچه بیمه این افراد از حالت خاص خارج شده، دارو‌خانه‌ها مبلغ دارو را از این افراد دریافت می‌کنند.

رئیس انجمن تالاسمی ایران گفت: طبق قانون باید مشخصات این بیماران در سامانه و سیستم دارو‌خانه‌ها ثبت شود، اما به دلیل اینکه این کار زمان‌بر است، دارو‌خانه‌ها این کار را انجام نمی‌دهند و بیمارانی که از شمول بیمه خارج شده‌اند، برای دریافت دارو دچار مشکل شده و مجبور هستند؛ 30 درصد فرانشیز سهم بیمار را پرداخت کنند.

آراسته با اشاره به اینکه  خروج برخی بیماران تالاسمی از شمول بیماران خاص علاوه بر بیمه تامین اجتماعی در بیمه خدمات درمانی نیز اجرا شده است، افزود: اما به دلیل اینکه بیمه خدمات درمانی درباره بیماران خاص چندان تفاوتی با بیمه‌های عادی ندارد، خیلی بحث آن مطرح نشد.

آراسته با اشاره به اینکه از حدود 20 هزار بیمار تالاسمی که در کشور داریم، حدود 30 تا 35 درصد آنها را بیماران تالاسمی بینابینی، داسی شکل و تالاسمی الفا که بین 5 تا 6 هزار نفر هستند را تشکیل می‌دهند که با توجه به برنامه‌ریزی‌های سازمان تامین اجتماعی و خدمات درمانی این تعداد تا پایان سال از شمول بیمه بیماران خاص خارج می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز