خبرگزاری کار ایران

سلطانی‌فر:

«شهریار عدل» ایران‌شناسی عاشق بود

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۷۳۴

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری «شهریار عدل»را نویسنده‌ای متبحر، پژوهشگری خستگی‌ناپذیر، باستان‌شناسی دلسوز و ایران‌شناسی عاشق دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود سلطانی‌فر در مراسم وداع با پیکر شهریار عدل باستان‌شناس و ایرانشناس برزگ کشور اظهار کرد: وی نویسنده متبحر، پژوهشگری خستگی‌ناپذیر، باستان‌شناسی دلسوز و ایران‌شناسی عاشق بود. شاید این عبارات کامل‌ترین توصیف در مورد شهریار عدل باشد.

وی ادامه داد: از این دانشمند بزرگ آثار و مقالات متعددی به جای مانده که امیدواریم؛ همکاران ما در سازمان میراث فرهنگی با جمع‌آوری و انتشار این آثار مکتوب در یک مجموعه، سند جامعی در اختیار پژوهشگران این حوزه قرار دهند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه نگاه همه‌جانبه «شهریار عدل» در زمینه میراث‌فرهنگی بسیار بااهمیت است، افزود: وی در راستای ثبت آثار مهم تاریخی ایران بسیار تلاش کرد و از این  جهت اقدامی بی‌بدیل در تاریخ این مرز و بوم داشت.

وی ادامه داد: او همچنین دارای مدال 5 قاره از سوی یونسکو بود و در عرصه‌هایی همچون هنر  عکاسی و سینما نیز تسلطی مثال‌زدنی داشت.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه مطالعات این باستان‌شناس بیشتر مربوط به دوره قرون میانی اسلام یعنی صفویه و قاجار است، اظهار کرد: عدل از اواخر دهه 70 میلادی ریاست کمیته تدوین تاریخ آسیای میانه در یونسکو را برعهده گرفت که آثار ارزشمندی از آن به زبان انگلیسی به جای مانده و به زبان فارسی نیز توسط وزارت امور خارجه ترجمه شده است.

وی با بیان اینکه آثار شهریار عدل به صورت پیوسته در نشریات ایرانی و خارجی به چاپ رسیده است، گفت: وی پس از وقوع زلزله بم یک دهه را صرف تحقیقات گسترده و پایه‌‌گذاری پژوهش در این منطقه کرد که از جمله نکات قابل توجه اقدامات او بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز