خبرگزاری کار ایران

رئیسی:

جلوگیری از ورود پول‌های ناپاک به چرخه سیستم بانکی از ضروریات است

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۴۹۴

دادستان کل کشور جلوگیری از ورود پول‌های ناپاک به چرخه پاک سیستم بانکی ایران را از ضروریات عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی در مراسم سالروز مبارزه با مواد مخدر با اشاره به  اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر در ابعاد قانون‌گذاری، قضایی و برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر گفت: تشویق مبارزه با مواد مخدر و قانون مجمع تشخیص مصلحت نظام در این حوزه و همچنین به کارگیری بخشی از ظرفیت دستگاه قضایی در راستای مبارزه با مواد مخدر و نیز اقدامات و احکام صادره  در خصوص قاچاقچیان مواد مخدر نشانگر اراده جدی جمهوری اسلامی ایران در امر مبارزه با مواد مخدر است.

وی با تاکید بر اینکه در این پدیده ما شاهد هلاک نسل‌ها هستیم، گفت: اگر در سالگرد روز مبارزه با مواد مخدر با نگاهی به آنچه انجام شده و برنامه‌ریزی برای آنچه باید انجام شود، نداشته باشیم، این روز امری تشریفاتی خواهد بود.

دادستان کل کشور تاکید کرد: اگر ابعاد مواد مخدر  و تهدیدی که برای منطقه و مردم جامعه ما دارد، شناخته نشود. مبارزه با ‌آن تنها یک ضلعی یا چند ضلعی خواهد بود و همه اضلاع آن مورد توجه قرار نخواهد گرفت.

وی با اشاره به حضور ناتو و امریکا در افغانستان گفت: تولید این مواد زیر نظر ناتو و امریکا صورت می‌گیرد و امروز بر کسی پوشیده نیست که بیشتر زندانیان ما زندانیان مواد مخدر هستند.

رئیسی به اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر و شهدای این عرصه اشاره کردو گفت:  از آنجا که جلسه امروز فراملی است و از سازمان ملل نیز نمایندگانی حضور دارند، سوال من این است که چگونه از یک طرف به عنوان خط مقدم مبارزه با مواد مخدر  نیروهای انتظامی  ما مورد تشویق قرار می‌گیرند و از طرف دیگر به دلیل برخورد سخت و قاطعانه با قاچاقچیان مواد مخدر علیه ما قطعنامه‌هایی صادر می‌شود. این موضوع یک پارادوکس است و باید دید چگونه قابل حل است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه ما جلوی ورود مواد به اروپا را می‌گیریم و در این حوزه مایه گذاشته‌ایم، گفت: با چه توجیحی به جای تقدیر به خاطر جانفشانی در این مسیر مورد توبیخ و سرزنش برخی گزارشگران و بخش‌هایی از سازمان ملل قرار می‌گیریم؟

وی با طرح این سوال که مگر قرار نیست سازمان ملل جامعه عاری از مواد مخدر را رقم بزند، اظهار کرد: جامعه عاری از مواد مخدر الزاماتی دارد که اولین آن مبارزه با سوداگران و تبادل اطلاعات مربوط به قاچاق و پیگیری آن در کشورهای مختلف منطقه و حضور بااراده کشورهای منطقه در این حوزه است.

وی با تاکید بر اینکه اراده جمهوری اسلامی ایران در ابعاد اجرایی، قضایی و قانون‌گذاری در این حوزه بر کسی پوشیده نیست، گفت: تجدیدنظر در کشورهای منطقه، سازمان ملل و اروپا امری ضروری است. جمهوری اسلامی ایران جهادی بزرگ را انجام می‌دهد که اگر  نسبت به آن اقدام نکند، اولین قربانی آن مردم جوامع اروپایی خواهند بود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر موضوعی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است، ادامه داد: جریان سلطه و نظام سلطه جوانانی می‌خواهد که دارای روحیه ظلم‌پذیری باشد و اهل درک، تحلیل و روشنفکری نباشند.

وی اضافه کرد: جوانان جامعه بشری اهل درک و خضوع هستند و اجازه نمی‌دهند؛ نظام سلطه ادامه یابد، چرا که نظام سلطه جوانانی می‌خواهد که کاری به ذخایر ملی، انسانی و ... نداشته باشند و گرفتار اعتیاد باشند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه برخی فیلم‌ها بویژه هالیوود روحیه سلطه‌پذیری و ظلم‌پذیری را در جوامع القا می‌کند، خاطر نشان کرد: معتقدیم مواد مخدر موجب هلاکت نسل‌ها است و جوامع بشری را از درک، حضور و اقدام تهی می‌کند. لذا باید اراده ای جدی از همه اطراف وجود داشته باشد.

وی خطاب به نمایندگان و سفرای حاضر در جلسه گفت: از شما می‌خواهم که به کشورهای متبوع خود در خصوص اقدامات جهادگرانه نیروهای مسلح، مرزبانان دلاور، گزارش دهید و انتظار ما را در این حوزه به کشورهای متبوع خود برسانید.

رئیسی تاکید کرد: انتظار ما کمک به جمهوری اسلامی و حضور جدی در امر مبارزه با مواد مخدر است، ما کمک مالی نمی‌خواهیم اما انتظار داریم فریاد هماهنگی در همه ابعاد در این عرصه وجود داشته باشد.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه امروز شبکه‌های مجازی در حوزه مواد مخدر به کار گرفته شده‌اند، گفت: سیاستهای ستاد مبارزه با مواد مخدر و پیگیری‌های وزیر کشور را در رابطه با اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر پسندیده می‌دانم، چرا که هر جا مردم را به کمک طلبیدیم و مردم همکاری کردند، عرصه موفقیت جدی ما بوده است و هر چه حضور مردم در این عرصه فعالتر باشد، قطعا مبارزه موثرتر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اراده ما برای مبارزه با سوداگران مرگ اراده‌ای جدی است، اظهار کرد: قاچاقچیان مواد مخدر که توسط شبکه‌های مافیایی سازمان یافته شده‌اند، بدانند سازمانهای اطلاعاتی، قضایی و انتظامی اراده‌ای جدی برای مبارزه با قاچاقچیان دارند.

رئیسی در ادامه بر استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌هایی همچون آموزش و پرورش و صدا و سیما در بعد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: نظام پولی و بانکی ما نیز بداند که در سیستم اقتصادی مبارزه با پولشویی و مبارزه بی‌امان با منابع و کانال‌های اقتصادی قاچاق‌چیان و جلوگیری از ورود پول‌های ناپاک به چرخه پاک سیستم بانکی ایران از ضروریات است.

رئیسی افزود: در بعد سیاسی نیز حضور عزیزان وزارت امور خارجه و دیپلماسی برای رایزنی با کشورهای منطقه ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی خاطر نشان کرد: هر چه می‌گذرد، بر اراده ما برای مبارزه با مواد مخدر خصوصا مواد صنعتی بیشتر شده و از جامعه بین‌المللی انتظار داریم که در این حوزه آهنگ واحدی با جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.

دادستان کل کشور گفت: همکاری نکردن کشورها ما را در انجام وظیفه خود سست نمی‌کند اما این مسئله با شعارها و اقدامات انجام شده در تعارض است و مغرب زمین باید مشخص کند که چرا از یک سو ما را به خاطر مبارزه با موادمخدر موردتقدیر قرار می‌دهد و از سمت دیگر به خاطر برخوردقاطعانه با قاچاقچیان ما را ملامت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز