خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزیر بهداشت مطرح کرد؛

افزایش دریافتی پرسنل شاغل در بیمارستان‌ها با ارتقاء مراقبت‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۴۲۹

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای فاز اول طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد برای کارکنان بیمارستان ها، تعادل در پرداخت بین رده های مختلف کارکنان و مدیران شاغل در بیمارستان های وزارت بهداشت برقرار می شود.

به گزارش ایلنا، محمد حاجی آقاجانی در خصوص مزایای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد، افزود: با اجرای این طرح کلیه کارکنان بیمارستانی اعم از گروه های پرستاری و پشتیبانی و همه کادر پرستاری، شامل پرستاران، بهیاران، کمک بهیاران و تکنسین های اتاق عمل و بیهوشی و همچنین کارشناسان شاغل در بخش های پاراکلینیک و کارکنان پشتیبانی و خدماتی از مزایای طرح بهره مند می شوند.

دبیر ستاد کشوری برنامه تحول نظام سلامت، ادامه داد: از ویژگی های دیگر این طرح، شمول همه کارکنان با هر نوع رابطه استخدامی (رسمی، پیمانی، طرحی ، قراردادی و شرکتی) است؛ این در حالی است که تا قبل از اجرای این طرح فقط گروهی از کارکنان مشمول دریافت کارانه می شدند و عده ای از آن محروم بودند.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار سختی مراقبت از بیمار در هر یک از بخش ها مورد توجه قرار گرفته است، گفت: از ویژگی های ممتاز این طرح لحاظ شدن سختی مراقبت در پرداختی کارکنان است، به گونه ای که در بخش هایی از بیمارستان مانند بخش اورژانس یا ICU که مراقبت های دشوار و پیچیده از بیماران انجام می شود، دریافتی کارکنان به همان نسبت بالاتر است.

آقاجانی یادآور شد: برخلاف گذشته که شیفت غیرموظف یا همان اضافه کاری شامل کارانه نمی شد، در این طرح به ازای هر شیفت غیرموظف نیز افراد کارانه دریافت خواهند کرد.

معاون وزیر بهداشت افزود: در پرداخت عملکردی، پرداخت اصل حق اضافه کاری لحاظ شده و ساعات اضافه کاری به طور دقیق محاسبه و پرداخت می شود و در فیش واریزی هم پرداختی به ازاء شیفت غیرموظف به صورت مشخص درج می شود.

آقاجانی گفت: سیستم پرداخت مبتنی بر عملکرد به گونه ای طراحی شده است که در صورت افزایش مراقبت در بخش ها به همان نسبت دریافتی پرسنل شاغل در آن بخش رشد می یابد و به عبارتی میزان مراقبت های انجام شده در هر بخش با دریافتی کارکنان شاغل در آن بخش ارتباط مستقیم دارد.

وی درخصوص درخواست برخی پرستاران با سابقه مبنی بر اعمال سنوات آنها، گفت: سنوات علاوه بر اینکه در حکم حقوقی افراد لحاظ شده است، در قانون ارتقاء بهره وری پرستاری نیز معیار است و براساس این قانون و با توجه به سابقه پرستار، از ساعت کارکرد موظف وی کم می شود و به این ترتیب ساعات کار پرسنل با سابقه، کاهش یافته است.

وی ادامه داد: قانون بهره وری به طور کامل در دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد لحاظ گردیده و ضریب نوبت کاری شب و ایام تعطیل هم در پرداختی ها اعمال خواهد شد.

آقاجانی یادآور شد: موضوع اعمال سنوات خدمتی در پرداخت عملکردی در دست بررسی نیز هست و در فاز دوم طرح مورد توجه بیشتر خواهد بود.

دبیر ستاد کشوری برنامه تحول نظام سلامت ادامه داد: ستاد در حال ارزیابی نحوه اجرای این طرح در بیمارستان های سراسر کشور است و از سامانه پیشرفته قاصدک به عنوان سامانه ملی پرداخت مبتنی بر عملکرد بیمارستان ها برای این منظور استفاده می نماید. این سامانه اطلاعات کلیه بیمارستان های کشور را به دقت و به صورت آنلاین ارائه می کند و گزارش های این سامانه در جلسات کارشناسی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و از این اطلاعات و نظرات ارائه شده از سوی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برای اجرای فاز دوم طرح استفاده خواهد شد.

وی تاکید کرد: در سایت اختصاصی پرداخت میتنی بر عملکرد به آدرس p4p.behdasht.gov.ir امکان ارائه پیشنهادات برای کارکنان بیمارستان ها برای اعمال در فاز دوم طرح، فراهم شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز