خبرگزاری کار ایران

یک هزار و 370 کیلوگرم مواد مخدر در اراک امحا شد

asdasd
کد خبر : ۲۸۶۳۱۵

یک هزار و 370 کیلوگرم انواع مواد مخدر ،جمعه همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در مراسمی در میدان کوهنورد اراک با حضور اقشار مختلف مردم امحا شد.

به گزارش ایلنا، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در این مراسم گفت: بر اساس طبقه بندی سازمان ملل، مواد مخدر پس از محیط زیست، جمعیت و انرژی هسته ای چهارمین بحران جهانی است.

سرهنگ محمد حسنی افزود: بحران مواد مخدر و گرایش اقشار مختلف مردم به خصوص نوجوانان و جوانان به این بلای خانمان سوز تنها مربوط به کشور ایران نیست و بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان نیز با این معضل روبرو هستند.

وی ادامه داد: شرایط جمهوری اسلامی ایران از لحاظ گرایش جوانان به مواد مخدر نسبت به دیگر نقاط جهان بحرانی تر است چرا که بیش از 90 درصد از انواع مواد مخدر در دو کشور افغانستان و پاکستان که در همسایگی ایران هستند تولید می شود.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی اظهار کرد: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در 22 سال گذشته حدود چهار هزار شهید و 12 هزار جانباز در صحنه های مختلف مبارزه با مواد مخدر تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که نشانگر حساسیت مسوولان انتظامی کشور به این امر است.

وی گفت: کشف مواد مخدر در استان مرکزی از سال 1391 با رشد روبرو بوده است به طوری که در سال 1392 با کشف سه هزار و 270 کیلوگرم و 68 درصد رشد نسبت به سال قبل، 1393 با کشف شش هزار و 270 کیلوگرم مواد مخدر و 90 درصد رشد و در سه ماه نخست سال جاری با کشف یک هزار و 370 کیلوگرم با رشد 36 درصد روبرو بوده است.

سرهنگ حسنی یادآوری کرد: بیش از 90 درصد از مواد مخدر کشف شده از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در راه های این استان به دست آمده است و این مهم نشان می دهد که استان مرکزی مبداء و مقصد مواد مخدر محسوب نمی شود و تنها قرار گرفتن این استان در کریدور شمال به جنوب و شرق برای قاچاقچیان مواد مخدر از حساسیت بالایی برخوردار است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز گفت: اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از گرایش جوانان و نوجوانان به مواد مخدر حلقه مفقوده این مقوله در جامعه است.

محمد زیدوند بیان کرد: در گذشته نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی مسوول مبارزه با مواد مخدر در جامعه بودند اما پس از ابلاغ سیاست های کلان مبارزه با مواد مخدر از سوی رهبر معظم انقلاب در سال 1385 این امر به عنوان یک معضل اجتماعی مورد توجه مسوولان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ مبارزه با مواد مخدر باید در بین اقشار مختلف مردم نهادینه شود به طوری که آحاد جامعه نسبت به آن حساس شوند چرا که در غیر این صورت نیروی انتظامی به تنهایی نمی تواند با این معضل مبارزه کند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی اضافه کرد: هم اکنون 340 نوع مواد مخدر روانگردان و شیمیایی در نقاط مختلف جهان به ثبت رسیده که همه انواع آن نیز در کشور ایران به راحتی در دسترس جوانان و نوجوانان قرار دارد.

حسین بختیاری فرماندار اراک، سعید ملکی مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی و تنی چند از ورزشکاران نیز در این همایش حضور داشتند.

یکصد تن انواع مواد مخدر امروز همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در 12 استان کشور امحا می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز