خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اداره موزه‌ها در گفت‌وگو با ایلنا:

ساخت مترو در حریم موزه فرش باید با مجوز میراث فرهنگی انجام شود

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۱۴۳

مدیر کل اداره موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی سازمان میراث فرهنگی در ارتباط با احداث ایستگاه مترو در نزدیکی موزه هنرهای معاصر و موزه فرش ایران تاکید کرد: این اقدام باید با مجوز سازمان میراث فرهنگی و با رعایت اصول لازم باشد، تا خدشه‌ای به حریم منظری این آثار وارد نکند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، از حدود یک سال پیش بحث احداث ایستگاه مترو در محوطه موزه هنرهای معاصر و موزه فرش ایران مطرح شده بود و از آنجا که این دو اثر ثبت ملی هستند وحریم منظری آنها دارای اهمیت فراوانی است، مخالفت‌های شدیدی با اجرای این پروژه ابراز شد؛ روز گذشته پس از گذشت حدود یکسال از طرح چنین موضوعی، خبر آغاز فعالیت مترو تهران در حریم موزه فرش منتشر شد، در حالی که تاکنون هیچ مجوزی برای این کار از سوی سازمان میراث فرهنگی صادر نشده است.

محمدرضا کارگر مدیر کل اداره موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی سازمان میراث فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با این مساله اظهار کرد: موزه فرش و موزه هنرهای معاصر از بهترین موزه‌های ما در سطح کشور هستند و کاملا برای کاربران در تهران جا افتاده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این دو موزه از نظر منظر شهری بسیار بااهمیت هستند، افزود: این دو اثر از معماری بسیار خوبی برخوردار هستند، به همین علت رخ داد هر اتفاقی در حاشیه این دو موزه باید بااحتیاط انجام شود.

کارگر با بیان این‌که احداث ایستگاه مترو در نزدیکی این دو موزه باید با ضوابط خاصی صورت بگیرد، اظهار کرد: حداقل باید تلاش شود تا هواکش‌های مترو در محوطه این اثر واقع نشوند  و هیچ آسیبی به منظر این دو بنای ارزشمند نزنند.

کارگر ادامه داد: شورای فنی میراث فرهنگی استان تهران باید این مساله را بررسی و تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهد، زیرا این بناها ثبت‌شده هستند و حتما باید هر اقدامی در حریم آنها با مجوز سازمان میراث فرهنگی انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز