خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر؛

شهرداری در بحث کودکان کار روفوزه است

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۱۵۰

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر گفت: در موضوع کودکان کار و خیابان دولت، مجلس و شهرداری روفوزه‌ هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فاطمه دانشور در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با یادآوری اظهارات شهردار تهران در خصوص وجود 200 هزار فرد نیازمند به نان شب  در شهر تهران گفت: قالیباف اظهار کرده با شناسایی 500 یا 600 هزار نفر اغنیا می‌توانیم، مشکلات این تعداد را حل کنیم.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر با این سوال که منبع این‌ آمار کجا است، گفت: استفاده از عبارت محتاج بودن به نان شب علمی نیست و باید مشخص شود؛ منظور فقر مطلق است یا فقر نسبی.

وی تاکید کرد: 2 سال در شورا فریاد می‌زنم، آمار کودکان کار و خیابان را می‌خواهم و زمانی که نمی‌توانیم آمار به روز و کارشناسی از این کودکان داشته باشیم که شاید تعدادشان به 20 هزار نفر هم نرسد، نمی‌توانیم از 200 هزار نفر نیازمند صحبت کنیم.

دانشور تصریح کرد: این سخنان شهردار من را به یاد طرح هبه انداخت که براساس آن قرار بود، اجناسی را از اغنیا گرفته و به فقرا بدهیم، اما این طرح ناکارآمد بود و هیچ کدام از NGO هایی که تاکنون بازدید کردم، از این طرح چیزی نگرفته‌اند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر با بیان اینکه شورا مصوبه‌ای در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، گفت: از شهرداری می‌خواهم؛ اقداماتش برای حمایت از کودکان کار و خیابان در چارچوب مصوبات شورای شهر باشد.

وی ادامه داد: زمانی که پرسیدم، چرا کمیته امداد در موضوع کودکان کار و خیابان فعالیت نمی‌کند، پاسخ داده شد که این اقدام در حوزه مدیریت کمیته امداد نیست.

دانشور با تاکید براینکه در موضوع کودکان کار و خیابان دولت، مجلس و شهرداری مردود هستند، اظهار کرد: از نظر من در بین روفوزه‌ها شهرداری نمره 9 را دارد و دولت نمره 4 و در این میان تنها دلخوشی ما بیانات رهبری بود که فرمودند کودکان افغان باید به مدرسه بروند، مسئله‌ای که فعالان مدنی به خاطر آن سال‌ها زحمت کشیده بودند.

وی تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم؛ در ماه رمضان، رئیس کمیته امداد به شورای شهر دعوت شود تا در خصوص اقدامات و برنامه‌های خود در جهت برطرف کردن فقر توضیح دهد.

وی در ادامه با اشاره به مسائل مربوط به منطقه هرندی گفت: می‌خواهم گزارشی مربوط به این منطقه داده شود تا شورا و شهرداری در کنار هم مشکلات این منطقه را در چارچوب قانون حل و فصل کند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر با اشاره به حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری گفت: من با خانواده قربانیان این حادثه در ارتباط هستم، یکی از آنها فرزند معلولی دارد که به بهزیستی سپرده شده و دیگری دارای فرزندی است که دچار مشکلات روحی شده است.

وی ادامه داد: نظریه کارشناسی هیات منتخب دادگستری علت آتش‌سوزی را عدم رعایت نکات ایمنی توسط کارگاه شماره 15 اعلام کرده، این در حالی است که علت فوت سقوط تشخیص داده شده است.

رئیس کمیته اجتماعی ادامه داد: علت فوت‌ها سقوط بوده و براساس نظر کارشناسی شرکت سازنده دستگاه، علت فوت و سقوط، عدم مهارت و عدم آموزش‌دیدگی کاربر اعلام شده است.

وی تاکید کرد: این نظریه مربوط به هیات کارشناسی منتخب دادگستری بوده، اما هنوز منجر به صدور رای نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز