خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

نظارت ضعیف شورا بر شهرداری به دلایل سیاسی برمی‌گردد

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۱۲۰

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در بعد نظارت دچار ضعف هستیم، اظهار کرد: از بدو ورود به شورا نظارت را سیاسی دیدیم و به همین دلیل نظارتمان بر شهرداری ضعیف بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل دوستی در نطق پیش از دستور خود در یک صدو شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه به جز تحریمها عامل دیگری که ما را درگیر کرده، مسئله یارانه‌ها است؛ افزود: امروز دولت باید 42 هزار میلیارد دلار هزینه  کند و پولی که باید صرف امور عمرانی، تولید، اشتغال و... شود به صورت نقدی پرداخت می‌شود و هیچ تولیدی در کشور صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: امروز همه زحمتکشان نظام بدون هیچ حاشیه‌ای به دولت کمک کنند که این دو پدیده حل شود و همچنین در شناسایی افراد آسیب‌پذیر به دولت کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید از پرداخت 42 هزار میلیارد تومان صرفنظر کند، گفت: مصرانه از دولت خدمتگزار می‌خواهم که نسبت به موضوع یارانه‌ها فکری کند، چرا که ادامه این روند نوعی فرصت‌سوزی است.

دوستی در ادامه در خصوص ارزیابی از عملکرد شورا گفت: 2 سال از عمر شورا می‌گذرد و باید نقاط ضعف و قوتمان را شناسایی کنیم.

وی با اشاره به دیدار اعضای شورای شهر با مقام معظم رهبری گفت: ایشان در استراتژی که برای شورای شهر تعریف کردند، وظیفه شوراهای اسلامی سراسر کشور را هدایت، حمایت و نظارت بر مدیریت شهری خواندند.

عضو کمیسیون حمل و نقل ادامه داد: معتقدم در حوزه هدایت و حمایت شهرداری، شورا دریغ نکرده است و هر دو جریان شورا به شهرداری در این خصوص کمک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در بعد نظارت دچار ضعف هستیم، اظهار کرد: از بدو ورود به شورا نظارت را سیاسی دیدیم و به همین دلیل نظارتمان بر شهرداری ضعیف بوده است.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: علت اصلی ضعف نظارت شورا فقدان قانون، نداشتن عملکرد و انگیزه قوی و مقاومت یا عدم پذیرش مدیریت شهری است.

دوستی با اظهار امیدواری نسبت به پررنگ شدن نظارت در 2 سال باقی مانده از عمر شورا گفت: متاسفانه مدیریت شهری فکر می‌کند، ما به دنبال مچ‌گیری هستیم اما وظیفه همه ما شفاف‌سازی امور در شهرداری تهران است.

عضو کمیسیون حمل و نقل با بیان اینکه در جهان کنونی شهرها و پایتخت‌هایی مطلوب محسوب می‌شوند که 4 مولفه اصلی داشته باشند، گفت: این 4 مولفه عبارتند از فرودگاه، مترو، یادمان یا برج شهر، مراکز تفریحی و هتل‌ها.

وی گفت: معتقدم در رابطه با موضوع فرودگاه‌ها نمی‌توانیم، در بین پایتخت‌های کشورهای توسعه‌یافته قد علم کنیم، از همین رو از وزیر شهرسازی می‌خواهم به این موضوع و خصوصاً فرودگاه امام خمینی توجه ویژه داشته باشند چرا که فرودگاه‌ها دروازه ورودی کشورها هستند.

عضو کمیسیون حمل و نقل با تاکید بر اینکه شهردار تهران در خصوص مترو زحمات زیادی کشیده است، گفت: در حال حاضر بیش از 200 کیلومتر خط مترو در شهر تهران در حال احداث است.

دوستی افزود: در خصوص مراکز تفریحی و هتل‌ها در میان کشورهای توسعه‌یافته کارنامه مطلوبی نداریم و اگر در 2 سال باقی مانده به این این چهار مولفه بپردازیم و آنهارا به سر منزل مقصود برسانیم، آنگاه می‌توانیم بگوییم پایتختی سبز و مطلوب داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز