خبرگزاری کار ایران

فانی مطرح کرد:

پاسخ دو میلیون خانواده به پرسش رئیس‌جمهور

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۹۴۶

وزیر آموزش و پرورش گفت: علاوه بر دانش‌آموزان، قریب به دو میلیون خانواده نیز به پرسش مهر پانزدهم رئیس‌جمهور پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم کنگره پرسش مهر پانزدهم دانش‌آموزی اظهار داشت: یکی از کارکردهای آموزش و پرورش، فرهنگ‌سازی است و آموزش‌ و پرورش می‌تواند، این کارکرد مهم را اجرایی کند و امروز در پرسش مهر پانزدهم شاهد حضور مردم، فرهنگیان، دانش‌آموزان، معلمان و دانشجو معلمان در پاسخ به سوال رئیس‌جمهور محبوب هستیم.

فانی با اشاره به گسترده‌بودن و پرمخاطب بودن آموزش و پرورش گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، این وزارتخانه یک میلیون معلم، 13 میلیون دانش‌آموز، 26 میلیون اولیای آنها و به طور مستقیم 40 میلیون مخاطب دارد.

وی با اشاره به اینکه امسال برای اولین بار غیر از اینکه دانش‌آموزان به سوال رئیس جمهور پاسخ دادند، خانواده‌ها نیز در این پرسش درگیر شدند؛ خاطرنشان کرد: قریب به دو میلیون خانواده از طریق دانش‌آموزان به این سوال جواب دادند.

وی افزود: فرهنگ پیش‌نیاز رفتارسازی است و اگر فرهنگی ایجاد شود؛ به دنبالش، نگرش‌ها و هنجارها شکل می‌گیرد و در نهایت رفتارها متجلی می‌شود.

فانی از همکاری وزارت نیرو، سازمان محیط زیست، وزارت کشاورزی تشکر و قدردانی کرد و گفت: رئیس‌جمهور با شناختی که از مردم، دانش‌آموزان، کودکان و نوجوانان دارد، به خوبی می‌داند که برای ایجاد ایرانی آباد و آزاد و توسعه‌یافته، چاره‌ای جز توجه به دانش‌آموزان و آموزش و پرورش نیست و عنایات ایشان به آموزش و پرورش قابل تقدیر است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری در دیداری که فرهنگیان با رهبر انقلاب داشتند، ایشان برسرمایه‌ای بودن آموزش و پرورش تاکید کردند و عنوان کردند که آموزش و پرورش یک نهاد هزینه‌ای نیست، بلکه یک نهاد سرمایه‌ای است و سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش می‌تواند، آینده را تضمین کند.

وی در پایان گفت: ما امیدواریم؛ توجه بیشتر از سوی دولت و مجلس نسبت به آموزش و پرورش بتواند این نهاد را در فرهنگ‌سازی و اعمال سایر کارکردهای خویش موفق بدارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز