خبرگزاری کار ایران

لاریجانی تاکید کرد:

لزوم ورود فضاهای فناورانه در بازنگری رشته‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۸۹۹

معاون آموزشی وزارت بهداشت در هفدهمین نشست شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی گفت: این شورا براساس طرح آمایش و با توجه به اولویت ها می بایست نگاهی ماموریت مدارانه به مناطق داشته باشد

به گزارش ایلنا، باقر لاریجانی در هفدهمین نشست شورای آموزش علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی گفت: آموزش دستیاری از رشته های تحصیلات تکمیلی  علوم پایه باید در مسیری قرار گیرد که محصول محور و پیش برنده فناوری باشد و خود را برای فضاهای آینده کشور آماده نماید.

وی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با ارتقاء کیفیت آموزش در مسیر بین المللی شدن قرار خواهند گرفت.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر توجه به لزوم ورود فضاهای فناورانه در بازنگری رشته‌ها اظهار داشت: لازم است تا با ارتقاء مهارت های  فناوری دانش آموختگان علوم پزشکی کارایی ایشان در عرصه صنعت و همچنین خدمات بالینی کشور ارتقاء یابد و در بخش های دیگر مانند ارزشیابی و سایر بخش ها هم باید به فکر تغییر و تحول در نحوه کار بود.

 لاریجانی گفت: اگر بخواهیم در آموزش علوم پایه رشد کنیم باید براساس طرح آمایش در ساختار توسعه رشته ها، مناطق آمایشی را لحاظ کنیم و در این راه دبیرخانه آموزش علوم پایه لازم است نگاه ماموریت محور را برای دانشگاهها مورد توجه قرار دهد.

 معاون آموزشی وزارت بهداشت ضمن اشاره به نگاه آینده نگر در حوزه آموزش افزود: به دنبال مدلی هستیم که با نگاهی جامع از مجموعه رشته های مورد نیاز رشته های مهم و ضروری را انتخاب نمائیم و باتوجه به مزیت های منطقه ای به دانشگاهها واگذار نماییم.

 لاریجانی در پایان اظهار داشت: با توجه به طرح آمایش، رشته ها با دقت و سرعت بهتری در شورای گسترش رسیدگی می شود و طبق مصوبه اخیر شورایعالی برنامه ریزی دبیرخانه ها صاحب هویت بیشتری شده اند که این موضوع در پیشبرد امور بسیار موثر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز