خبرگزاری کار ایران

برگزاری چهل و پنجمین آزمون سراسری/ اعلام نتایج اولیه آزمون، آخر تیر

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۰۵۵

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اینکه کلید سوالات یکشنبه هفته آینده در سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد، گفت: نتایج اولیه آزمون آخر تیرماه و ظرفیت پذیرش‌ها دهه اول مرداد اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خدایی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور صبح امروز در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری آزمون در دانشگاه علم و صنعت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهل و پنجمین آزمون سراسری صبح امروز در 463 حوزه امتحانی و 367 شهرستان صبح امروز آغاز شد و با همکاری دستگاه‌های مختلف این آزمون در حال برگزاری است.

وی در باره روند پذیرش‌ها در رشته‌های مختلف گفت: 360 هزار نفر امروز صبح در حال امتحان دادن هستند و ما در مجموع برای یک میلیون و 29 هزار نفر آزمون برگزار می‌کنیم. ظرفیت پذیرش ما تا الان که البته نهایی هم نشده، 700 تا 750 هزار نفر است.

خدایی ادامه داد: آخر تیر ماه نتیجه اولیه این آزمون اعلام می‌شود و دفترچه راهنمای انتخاب رشته بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت و انتخاب رشته نیز در دهه اول مرداد ماه صورت می‌گیرد و در این زمان ظرفیت پذیرش‌ها اعلام می‌شود.

رئیس سازمان سنجش درباره صندلی‌های خالی در دانشگاه‌ها گفت: ما بیشتر در گروه‌های ریاضی و علوم انسانی صندلی خالی داریم که البته وزارت علوم طرح‌هایی را درباره پذیرش دانشجویان خارجی مخصوصا کشورهای همسایه در نظر دارد، اما با این شرایط نیز به خصوص در گروه ریاضی باز هم با صندلی خالی مواجه خواهیم بود. امیدواریم دانشگاه‌ها این شرایط را مدیریت کنند. البته بحث صندلی‌های خالی به دوره‌های روزانه مربوط نیست و در موسسات غیرانتفاعی، پیام نور و دانشگاه آزاد صندلی خالی داریم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای افزایش ظرفیت روزانه دارید یا خیر گفت: ما امسال در دوره‌های روزانه حدود 110 هزار نفر پذیرش داریم، یعنی یک هشتم کل داوطلبان و ما معتقدیم که ظرفیت‌ها در دوره روزانه در همین حد کفایت می کند و تا جایی که اطلاع دارم برنامه‌ای در خصوص افزایش ظرفیت روزانه وجود ندارد.

خدایی درباره ظرفیت پذیرش در گروه‌های مختلف گفت: در گروه ریاضی 250 هزار تا 260 هزار نفر ، علوم انسانی 215 هزار نفر و در گروه  علوم تجربی 202 هزار نفر پذیرش خواهیم داشت.

وی ادامه داد: 2 ساعت و نیم  بعد از پایان آزمون سوالات در سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود و بعد از برگزاری آزمون گروه هنر که بعد از ظهر برگزار می‌شود، سوالات ساعت 9 شب روی سایت قرار داده خواهد شد و کلید سوالات نیز روز یکشنبه 24 خرداد در سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

بنابراین گزارش؛ داوطلبان در صورت داشتن سوال در خصوص آزمان سراسری می‌توانند، به طور مستقیم با شماره 02188923595 الی 99 تماس بگیرند و یا با مراجعه به سایت سازمان سنجش سوالات خود را مطرح کنند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز