خبرگزاری کار ایران

ضیایی مطرح کرد:

افتتاح بیش از ۲۶ مرکز درمانی در ۲۰ کشور دنیا

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۹۰۸

رئیس جمعیت هلال‌ احمر گفت: در ۳ دهه گذشته با افتتاح بیش از ۲۶ مرکز درمانی در ۲۰ کشور دنیا، سطح خدمت‌رسانی‌های هلال احمر ایران به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا، سید امیرمحسن ضیائی در بازدید از بیمارستان ایرانیان در لبنان با اشاره به اینکه جمعیت هلال‌احمر ایران به عنوان یکی از جمعیت‌های پیشرو با قدمتی بیش از 90 سال، همواره حضوری پررنگ و قابل‌توجه در ارائه خدمات انسان‌دوستانه داشته است، گفت: اولویت اصلی هلال‌احمر، امدادرسانی در سطح منطقه و به‌خصوص در بحران‌های پیش‌رو است.

وی افزود: بر این اساس هلال‌احمر ایران به منظور حضور موثر و خدمت‌رسانی بهینه در سه دهه گذشته با افتتاح بیش از 26 مرکز درمانی در 20 کشور دنیا، سطح خدمت‌رسانی‌های خود را به شکل چشمگیری افزایش داده و در این مدت توانسته است بزرگترین عملیات‌های امدادرسانی را در کشور پاکستان در سال 2010 و سومالی در سال 2011 را مدیریت کند و از سویی حضور هلال احمر ایران در 13 سال گذشته در لبنان موید همین مدعا است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به حضور بیش از 2 میلیون پناهجوی فلسطینی و سوری در لبنان که برخی از آنها اقامتی بیش از نیم قرن در این کشور دارند، اظهار کرد: در این میان برخی نیز در جریان تحولات اخیر منطقه وادار به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند و لذا همه این موارد لبنان را به یک مرکز بزرگ امدادرسانی در سطح خاورمیانه تبدیل کرده است.

به گفته وی، در این میان، حضور و همکاری کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ و فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در منطقه منا و مشارکت حدود 20 جمعیت ملی در بیروت به همراه دیگر سازمان‌های بین‌المللی، تصویر زیبایی از همکاری برای رفع مشکلات پناهجویان را به نمایش گذاشته است.

ضیائی تاکید کرد: هلال‌احمر ایران تلاش می‌کند با حداکثر توان و ظرفیت خود و همکاری گسترده با کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ و فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در زمینه تقویت هرچه بیشتر توان و ظرفیت خود در مقابله با هر نوع عواقب بشردوستانه گام بردارد.

وی با بیان اینکه در سایه تلاش‌های هلال‌احمر در 13 سال گذشته، بیمارستان نبطیه توانسته است به جایگاه امروز خود دست یابد، گفت: با این همه ضروری است تا افق روشنی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در این بیمارستان طراحی شود و این امر مستلزم برنامه‌ریزی و همکاری همه‌جانبه و تلاش شبانه‌روزی پرسنل خدوم و زحمتکش بیمارستان است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر اظهار امیدواری کرد: بیمارستان ایرانیان در لبنان که تا کنون منشاء خدمات فراوانی بوده است، از این پس نیز بتواند به نقشی که مردم خوب منطقه و سازمان‌های امدادی بین‌المللی و همچنین جمعیت هلال‌احمر ایران از آن انتظار دارد؛ جامه عمل بپوشاند.

وی با اشاره به همکاری‌های هلال‌احمر ایران با کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ و فدراسیون بین‌المللی در سطوح ملی، منطقه‌ای و حتی جهانی، تصریح کرد: این همکاری‌ها در بحران‌های منطقه‌ای همانند امدادرسانی به قربانیان خشونت‌ها و درگیری‌های نظامی به خصوص در سوریه و عراق و اخیراً یمن، گسترش بسیاری یافته و امیدوارم در آینده نیز تداوم بیشتری یابد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین در سفر به لبنان با رئیس و دبیرکل صلیب‌سرخ لبنان، رئیس دفتر منطقه‌ای فدراسیون در منا و معاون دفتر کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در بیروت دیدار کرد.

ضیائی در دیدار با رئیس و دبیرکل صلیب‌سرخ لبنان با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی هلال‌احمر ایران تقویت تجهیزات بیمارستان شیخ راغب الحرب لبنان است، گفت: تاکنون بیمارستان هلال‌احمر ایران در لبنان با حداکثر توان به ارائه خدمات پرداخته و با این وجود درصددیم تا تجهیزات و خدمات این بیمارستان، هرچه بیشتر، تقویت شود.

وی افزود: به‌زودی پروژه‌های مشترکی با صلیب‌سرخ لبنان اجرایی خواهد و علاوه بر آن هلال‌احمر ایران آماده همکاری در زمینه ارائه هرگونه آموزش در حوزه‌های امداد، جوانان و داوطلبان است.

ضیائی همچنین با اشاره به همکاری با کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در چند پروژه، افزود: این پروژه‌ها در دست اجرا قرار دارد و به‌زودی شاهد نتایج خوبی در این زمینه خواهیم بود.

سوزان عویس، رئیس صلیب‌سرخ لبنان هم در این دیدار با تقدیر از حمایت‌ها و کمک‌های هلال‌احمر ایران به لبنان گفت: این حمایت‌ها، نمونه و الگو است.

وی با تاکید بر افزایش همکاری‌ها با هلال‌احمر ایران، افزود: باید بیش از پیش در زمینه افزایش و تقویت همکاری‌ها گام برداریم تا دو طرف بتوانند به اهداف عالی خود دست یابند.

مارکوسوشی، معاون دفتر کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ هم در دیدار با ضیائی با اشاره به حضور یک‌میلیون و 200 هزار آواره سوری در لبنان، عنوان کرد: به علاوه با توجه به اضافه شدن 40 هزار پناهجوی دیگر از فلسطین به لبنان و محدود شدن کمک‌های مجامع بین‌المللی، نیازمند مساعدت‌های بیشتر هلال‌احمر ایران هستیم.

الیاس غانم، رئیس دفتر منطقه‌ای منا هم در دیدار با ضیائی تاکید کرد: در بازدید از بیمارستان هلال‌احمر ایران در لبنان، نحوه ارائه خدمات را بسیار بی‌نظیر دیدم و جا دارد برای این تلاش‌ها از هلال‌احمر ایران تقدیر کرد.

وی با اشاره به لزوم ظرفیت‌سازی بیشتر برای کمک به آسیب‌دیدگان بحران‌های منطقه به‌خصوص یمن، اظهار کرد: در این زمینه باید برای بازبینی و تمدید تفاهم‌نامه‌ها اقدام کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز