خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگو با ایلنا:

30 کاندیدا در انتخابات نظام پرستاری ردصلاحیت شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۹۰۵

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: هزار و 500 نفر در انتخابات نظام‌پرستاری کاندیدا شده‌ بودند که از این تعداد 30 نفر ردصلاحیت شده‌اند.

احمد نجاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره رد صلاحیت‌ برخی افراد در  انتخابات نظام‌پرستاری گفت: نظام پرستاری درباره صلاحیت‌های افراد هیچ دخالتی ندارد. به صورت کلی در انتخابات این سازمان هیچ دخالتی ندارد و اگر اینگونه بود، شائبه‌هایی در این باره ایجاد می‌شد.

وی گفت: وظیفه برگزاری انتخابات برعهده وزارت بهداشت است و در بحث نظارت بر صلاحیت کاندیداها نیز مراجع قانونی مانند دادستانی، وزارت اطلاعات، قوه قضائیه و نیروی انتظامی نظر می‌دهند.

نجاتیان با اشاره به رد صلاحیت برخی از کاندیداها گفت: قانون این حق را به آنها داده که نسبت به این موضوع اعتراض کنند و با اعتراض به این موضوع رسیدگی مجددی بر صلاحیت آنها انجام می‌شود. ما نیز درخواست این را داریم که قانون مورد توجه قرار بگیرد.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری، تاکید کرد: تاکنون هیات‌های نظارت و اجرایی بدون در نظر داشتن تفکرات افراد بر مبنای قانون عمل کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هزار و پانصد نفر کاندید شده‌اند و از این تعداد 30 نفر رد صلاحیت شده‌اند، افزود: اینکه موج منفی نسبت به این موضوع راه افتاده، درست نیست. میزان ردصلاحیت شدگان خیلی زیاد نیست، ضمن اینکه مشارکت برای کاندیداتوری در انتخابات نظام پرستاری بیشتر از قبل بوده است.

نجاتیان تاکید کرد: پرستاران منتظر انتخابات هستند و گروه‌های مختلف فکری در جامعه پرستاری فعال شده‌اند، تا انتخابات این سازمان پرشور برگزار شود.

وی گفت: عده‌ای از دوستان که اعتراض دارند می‌توانند از طریق مراجع قضایی این موضوع را پیگیری کنند.

نجاتیان درباره تاخیر در اعلام صلاحیت افراد نیز گفت: شاید تاخیر به وجود آمده به دلیل بررسی بیشتر و بهتر کاندیداها بوده است.

وی تاکید کرد: دوستانی که امروز هجمه ناجوانمردانه‌ای را به هیات نظارت می‌برند، همان کسانی هستند که حکم دیوان عدالت اداری را به هیات دادند و باعث شدند پرستارانی که هیچ سابقه‌ای در نظام پرستاری ندارند، بتوانند خود  را کاندید کنند هرچند که ما در ابتدا مخالف این جریان بودیم، اما به عنوان نظام پرستاری به مسئولان اعتماد کردیم وبه حکم صادر شده احترام گذاشتیم.

نجاتیان تاکید کرد: الان نیز اگر هیات نظارت علیه من صحبت کرد باید به این حکم احترام بگذارم نه اینکه اگر خلاف من صحبت کرد، آن را خلاف قانون بدانم. اینگونه سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.اگرچه این طیف فکری خطی را از چند وقت پیش دنبال می‌کنند، در حالی که باید کمک کنند که قانون اجرایی شود.

وی گفت: بخشی از معترضان از اول انتخابات بر مبنای یکسری مسائل وارد این انتخابات شدند، الان نیز مسائلی را مطرح می‌کنند که جایگاهی ندارد. ما دیدیم که این افراد می‌گویند؛ اگر ما در انتخابات نباشیم، انتخابات جایگاهی قانونی ندارد، در صورتی که انتخابات پشتوانه‌اش 127 هزار پرستار است نه چهار، پنج نفر. به هرحال این افراد باید به رای پرستاران احترام بگذارند و افکار مختلف باید در معرض انتخاب قرار بگیرند.

نجاتیان تاکید کرد: اگر کسی طبق نظر قانون صلاحیت ورود به انتخابات را نداشت، نباید انتظار داشته باشیم که با فشار و لابی‌گری هیات‌ها را تحت فشار بگذاریم که نظرشان را تغییر دهند.

وی درباره اهدافی که منتقدین دنبال می‌کنند، گفت: هرکسی حق دارد؛ نسبت به رد صلاحیتش اعتراض بکند و این یک حق قانونی است، ولی روش این است که اگر کسی اعتراض دارد، این موضوع را کتباً به هیات نظارت اعلام کند. خارج از این مسئله کار درستی نیست.

وی گفت: من این را قبول ندارم که منتقدین وزارت بهداشت رد صلاحیت شده‌اند، چرا که خیلی از افراد که در اجتماعات، اعتراضات و تجمعات شرکت کرده بودند، تایید صلاحیت شدند. اگر قرار بر این بود باید 700 نفر رد صلاحیت می‌شدند، در صورتی که کمتر از یک درصد کاندیداها رد صلاحیت شدند. این بهتان و اتهام است و ما از رد صلاحیت‌ها این برداشت را نداریم.

نجاتیان تصریح کرد: تا جایی که می‌دانم، افرادی که در اعتراضات شرکت می‌کردند، تایید صلاحیت شدند. در حالی که هیچ کدام از تجمعات اعتراضی مجوزی نداشته است. اینکه بخواهیم بگوییم؛ هرکسی تجمع کرده، رد صلاحیت شده درست نیست.خیلی از افراد در تجمعات سخنرانی هم کردند، اما صلاحیتشان احزار شده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز