خبرگزاری کار ایران

در تجمع اعتراض آمیز غرفه داران میادین میوه و تره بار تاکید شد:

شهرداری 35 میلیون تومان اجاره‌بها اضافه از غرفه‌داران دریافت می‌کند

جمعی از غرفه‌داران میادین میوه و تره بار شهر تهران در اعتراض به یک طرفه بودن قراردادهای خود با سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران و عدم خدمات‌دهی این نهاد به غرفه‌داران امروز در مقابل شورای شهر تهران تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معترضان ضمن انتقاد از یک طرفه‌بودن قراردادهایشان با سازمان میادین میوه و تره بار نسبت به 6 ماهه بودن اجاره غرفه‌های این میادین نیز اعتراض داشتند.

همچنین نماینده معترضان از پرداخت ماهیانه 38 میلیون تومان بابت هر غرفه خبر داد و گفت: این درحالی است که شورای شهر تهران بابت اجاره بهای غرفه ماهیانه مبلغ سه میلیون تومان را مقرر کرده است.

خسروآبادی ادامه داد: شهرداری بابت 35 میلیون تومان اجاره اضافی که دریافت می‌کند، هیچ‌گونه خدماتی به ما ارائه نمی‌دهد.

18

وی از پرداخت بیمه کارگران و حقوق کارگران خدماتی میادین میوه و تره بار توسط غرفه‌داران انتقاد و اظهار کرد: پرداخت تمامی این هزینه‌ها به عهده شهرداری است، اما متاسفانه شهرداری در این زمینه هیچ اقدامی نمی‌کند و این موضوع باعث می‌شود، ما غرفه‌داران برای کسب درآمد جهت پرداخت این هزینه‌ها، محصولاتی با کیفیت پایین‌تر و قیمت بیشتر را در دسترس شهروندان قرار دهیم.

خسروآبادی همچنین به کمبود امکانات بهداشتی در میادین میوه و تره بار و تبعات آن برای کارگران غرف  و میادین اشاره کرد.

نماینده معترضان در ادامه گفت: ما در گذشته می‌توانستیم با رئیس سازمان میادین میوه و تره‌بار ملاقات کنیم، اما متاسفانه صفوی رئیس جدید این سازمان اجازه چنین ملاقات‌هایی را نمی‌دهد.

خسروآبادی با بیان اینکه تا به حال هیچ یک از اعتراضات ما به نتیجه نرسیده و شهرداری پاسخی در این زمینه به ما نداده است، تصریح کرد: با ادامه این روند ما اقدام به بستن میادین میوه و تره‌بار خواهیم کرد.

11

گفتنی است؛ این معترضان ظهر امروز در مقابل شورای شهر تهران با در دست داشتن پلاکاردهایی با شعارهایی همچون سیاست‌های غیرکارشناسی سازمان میادین میوه و تره‌بار= ضرر مادی و معنوی بهره‌بردار، مزایده 6 ماهه غرف = حفظ منافع دلالان، شهردار محترم مشکل داریم، مزایده غرف افزایش بی‌رویه اجاره‌ها، قراردادهای یک طرفه سازمان میوه و تره بار شهرداری به نفع ؟؟؟‌ تجمع اعتراض‌آمیزی برپا کردند.

کد خبر : ۲۸۲۶۴۴