خبرگزاری کار ایران

زالی در پاسخ به ایلنا:

اقدامات تبلیغاتی پزشکان در شبکه‌های اجتماعی تخلف است

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۸۵۰

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: اقدامات تبلیغاتی پزشکان در شبکه‌های اجتماعی تخلف انتظامی است و این موضوع را حتما پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زالی امروز (شنبه) در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره عمل‌های جراحی زیبایی غیرمتعارف گفت: به صورت کلی جراحی زیبایی در ایران از نرم جهانی بالاتر است. علت این موضوع را نباید در بحث پزشکی پیگیری کرد، بلکه نیاز به مباحث جامعه شناختی و روانشناسی دارد.

زالی با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم به درخواست مردم برای زیباتر شدن پاسخ ندهیم، گفت: جراحی زیبایی اگر با موازین علمی منطبق باشد، می‌تواند صورت بگیرد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر اقدامات تبلیغاتی پزشکان در شبکه‌های اجتماعی گفت: این موضوع تخلف انتظامی است و سازمان نظام پزشکی این موضوع را پیگیری می‌کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر آموزش پزشکان متخصص برای تشخیص بهتر بیماری‌های نادر گفت:  سازمان نظام پزشکی اعلام آمادگی می‌کند تا با همکاری بنیاد بیماری‌های نادر  یک  دوره‌های آموزشی برای آشنایی بیشتر پزشکان با بیماری‌های نادر برگزار شود.

زالی گفت: سازمان نظام پزشکی برای ایجاد انگیزه بیشتر و شرکت موثر پزشکان در این دوره‌های  آموزشی، امتیاز مناسبی نیز برای این موضوع در نظر می‌گیرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی در پاسخ به سوالی مبنی بر مناسب‌ترین راهکار برای قطع ارتباط مالی پزشکان و بیماران گفت: تقویت بیمه‌ها یکی از راهکارهای اصلی است. البته مشکل جدی بیمه‌های پایه نیز مشکل نقدینگی است.

وی تاکید کرد: معتقد هستیم که باید قدر مطلق سهم بیمه از درآمدهای عمومی کشور افزایش پیدا کند. وقتی در بودجه اعتبارات بیمه 4 درصد رشد می‌کند، در راستای این هدف نیست. صندوق‌های بیمه پایه کشور با بحران نقدیندگی مواجه هستند که باید از منابع عمومی تامین شوند.

زالی درباره نقش نظارتی سازمان نظام پزشکی بر عملکرد پزشکان گفت: این بحث مربوط به چند سال اخیر نیست، بلکه بیش از 20 سال است که این موضوع مطرح است. بر اساس قانون وظیفه ما در نظام پزشکی رسیدگی به تخلفات صنفی است.

وی با اشاره به ماده 45 قانون نظام پزشکی گفت: در این ماده تصریح شده که وزارت بهداشت می‌تواند تمام یا بخشی از وظایف خود را به نظام پزشکی محول کند، اما از سال 83 تاکنون این ماده محقق نشده و اختیاری از سوی وزارت بهداشت به نظام پزشکی تفویض نشده است.

زالی تاکید کرد: تفویض اختیار امکان تشکیلاتی مناسبی می‌طلبد که برای نظارت مناسب از سوی سازمان نظام پزشکی نیز تشکیلات مناسبی شکل نگرفته است، از همین رو اگر قرار به واگذاری اختیارات است، باید اعتبار مناسبی نیز داده شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی درباره قانونی‌بودن ویزیت گروهی بیماران از سوی پزشکان گفت: این موضوع خلاف قانون است و از نظر اخلاقی نیز پذیرفته نیست، چرا که باید اسرار بیمار برای پزشک محفوظ بماند. ویزیت گروهی بیماران از نظر پزشکی مصداق تقلب است.

وی همچنین درباره دریافت ویزیت مجدد از سوی پزشکان برای دیدن آزمایش بیمار گفت: پروتکلی در این زمینه در معاونت درمان در حال تدوین است. با وزارت بهداشت نیز در این زمینه مذاکراتی داشتیم و مصوب شد؛ چنانچه پزشک برای ملاحظه نتیجه آزمایش، بیمار را مورد ارزیابی قرار بدهد؛ مجاز به دریافت ویزیت  است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز